Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان خبر داد:

بیکاری ۳۰درصد از فارغ التحصیلان کشاورزی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان ۳۰درصد از فارغ التحصیلان کشاورزی در استان اصفهان بیکار هستند.

بیکاری ۳۰درصد از فارغ التحصیلان کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مهدی تقی پور  رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: فارغ التحصیلان کشاورزی بیشترین فارغ التحصیلان جویای کار در بین رشته‌های دانشگاهی بوده و ۳۰درصد از آنها بیکار مطلق هستند.

 تقی پور با بیان اینکه اگرچه بخش کشاورزی با ۴.۱۵درصد رشد شاخص بهره‌وری نیروی کار، پس از بخش ارتباطات بیشترین شاخص بهره وری را داشته است، افزود: نرخ بیکاری دانش آموختگان بخش کشاورزی هفت درصد کاهش داشته، با این وجود نرخ بیکاری فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در مقایسه با سایر رشته‌ها حدود ۲۱درصد است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان افزود: باید بررسی شود چه تعداد دانشجو در چه رشته‌هایی نیاز داریم و حتی تناسب جنسیتی در برخی رشته‌ها داشته باشیم.

تقی پور، پروانه اشتغال کشاورزی را تنها مجوز فعالیت در این بخش اعلام کرد و گفت: تمام کارشناسان کشاورزی ملزم به داشتن پروانه اشتغال هستند و دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند طرح‌های خود را صرفا به کارشناسان دارای مجوز ارائه کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان افزود: اصفهان دیگر ظرفیت تولید برخی محصولات کشاورزی همچون برنج را ندارد و باید به الگوی کشتی برسیم که متناسب با کشت اقلیمی استان باشد، ازجمله تولید گیاهان دارویی که بازار جهانی دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با بیان اینکه در مجموع ۱۵۰ مرکز تخصصی غیردولتی کشاورزی و منابع طبیعی در استان اصفهان فعالیت می‌کند گفت: پارسال ۴۸هزار و ۵۸۴مجوز در استان صادر شد.

تقی پور یکی از اقدامات مبتکرانه در استان را صدور مجوز‌های بی نام و بارگذاری در درگاه سرمایه گذاری استان اعلام کرد و افزود: ۳۵فقره مجوز بدون نام در حوزه تولید محصولات گلخانه‌ای و پنج مجوز تولید قارچ خوراکی صادر شده و سرمایه گذاران می‌توانند از این طریق اقدام کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید