Iranian Agriculture News Agency

حضوری در گفتگو با ایانا خبر داد:

افتتاح پروژه ‌ی تثبیت بستر رودخانه ‌قاسم بولاغی در روستای اتی‌ کندی شهرستان کلیبـر

مدیر جهاد کشـاورزی شهرستان کلیبـر از افتتاح پروژه‌ تثبیت بستر رودخانه ‌قاسم بولاغی در روستای اتی‌ کندی بخش آبش احمـد این شهرستان هم ‌زمان با هفته ‌جهاد کشاورزی و با حضـور فرماندار شهرستان ، بخشدار آبش احمد و جمعی از اهالی و کشاورزان روستای اتی کندی خبر داد.

افتتاح پروژه ‌ی تثبیت بستر رودخانه ‌قاسم بولاغی در روستای اتی‌ کندی شهرستان کلیبـر

سیاوش حضـوری در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن اعلام این خبر گفت: این پروژه که برای احداث آن به ارتفاع ۱.5 متر، طول ۴۵ متر و عرض ۶ متر از سنگ لاشه و بتن استفاده شده، آمد و شد اهالی و کشاورزان منطقه به مزارع کشاورزی را تسهیل می‌کند.

وی افزود: این پروژه با هزینه‌ ۳۰۷ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت که ۲۸۷ میلیون تومان از مبلغ مذکور از محل اعتبارات دولتی و ۲۰ میلیون تومان از محل خودیاری اهالی تأمین شده است.

فرماندار کلیبر نیز در آیین بهره ‌برداری از این پروژه خواستار اجرای سدهای معیشتی کوچک زود بازده در روستاها شد و با تأکید بر ضرورت استفاده بهینه از آبهای موجود، خواستار ورود جدی جهاد کشاورزی به بحث لایروبی و اصلاح کانالهای آب ‌آور شد.

عدالت حاجی پور خاطرنشان کرد: احیای راه‌ های بین مزارع برای دست‌ یابی به اهداف پیش‌ بینی شده در حوزه کشاورزی شهرستان ضروری است و جهاد کشاورزی و منابع طبیعی باید در این زمینه همکاری بیشتری انجام دهند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید