Iranian Agriculture News Agency

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

فرهنگ‌سازی برای پرداخت زکات، یکی از وظایف ذاتی سازمان جهاد کشاورزی است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست مشترک با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: نقش سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه این است که پرداخت زکات را در بین کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی فرهنگ‌سازی کنند تا این امر مهم بیش از گذشته نهادینه شود.

فرهنگ‌سازی برای پرداخت زکات، یکی از وظایف ذاتی سازمان جهاد کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین،  حجت الاسلام و المسلمین بهادری، در نشست مشترک شورای فرهنگی این سازمان با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) استان و روحانیون بخش زکات که روز گذشته در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان برگزار شد، با بیان جایگاه زکات در اقتصاد اسلامی گفت: زکات یکی از پایه‌های تقویت اقتصاد جامعه اسلامی به‌ ویژه در راستای کمک به اقشار نیازمند است.

وی با بیان اینکه زکات در واقع یک آزمایش الهی و آزمونی است که خداوند از مادیات و دارایی‌ها از انسان می‌گیرد گفت: طبق آیات و روایات اگر زکات پرداخت شود انسان از سلامت جسم برخوردار می‌شود و همچنین در امان بودن از آفات از اثرات پرداخت زکات است و این امر در کشت و کار کشاورزی برکات خود را بروز می‌دهد.

حق گویان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین نیز در این نشست با تاکید بر نقش جهاد کشاورزی در نهادینه کردن پرداخت زکات گفت: بیستر مقولات زکات مربوط به کشاورزی، دامپروری و دامداری است و از ۹ واجب زکات هفت مورد به حوزه جهاد کشاورزی مربوط است.

وی اضافه کرد: در سطح استان قزوین حدود ۶۰۰ روستا دارای محصولات کشاورزی مشمول پرداخت زکات مستحب و واجب هستند و با توجه به اینکه روحانیون و کارشناسان جهاد کشاورزی از نزدیک با مردم این روستاها در ارتباط هستند، در ترویج این امر بین روستاییان و کشاورزان نقش بسیار مهمی دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید