Iranian Agriculture News Agency

شهرستان هشترود یکی از قطب های مهم کشاورزی بویژه تولید گندم است

مدیر جهاد کشاورزی هشترود از دیدار مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی با امام جمعه شهرستان هشترود به مناسبت هفته جهادکشاورزی خبر داد.

شهرستان هشترود یکی از قطب های مهم کشاورزی بویژه تولید گندم است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، در ابتدای این دیدار  مجید احمدی ضمن تبریک فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی گفت: توسعه و توجه به بخش کشاورزی از زمینه های حمایت از تولید ملی است و برای تحقق پیام مقام معظم رهبری در این بخش باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم.

وی ادامه داد: برای مقابله با کمبود محصولات کشاورزی همگام با شعار امسال، جهاد کشاورزی با محوریت پشتیبابی، مانع زدایی و توسعه زیربخش‌ ها برنامه ریزی کرده است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان هشترود با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطبهای مهم کشاورزی بویژه تولید گندم می باشد که با 140 هزار هکتار اراضی کشاورزی در تولید گندم رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است گفت: این شهرستان در زمینه باغبانی و تولید سیب نیز رتبه چهارم استان را دارد و سالانه 310 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود که بیشتر این محصولات تولیدی به شهرستانهای همجوار و تهران صادر می شود.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری طرح جهش تولید با همکاری بنیاد برکت حضرت امام خمینی (ره) در 25 هزار هکتار از اراضی این شهرستان اجرا شده که با این طرح شاهد افزایش 10 درصدی در تولید خواهیم بود .

امام جمعه شهرستان هشترود هم ضمن ارج نهادن به زحمات کشاورزان زحمتکش و مجموعه جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی به عنوان یکی از منابع اصلی تغذیه انسان، محور محسوب می شود و برای رسیدن به این امر مهم به عزم ملی و وحدت بیشتری در جامعه نیاز است.

حجت الاسلام حسن جعفریان به جایگاه ویژه کشاورزی در دین مبین اسلام و در بیان ائمه اطهار و امامان معصوم اشاره کرد و ادامه داد: دین اسلام و تمامی بزرگان دینی، به کشاورزی اهمیت فراوانی داده و برای آن ارزش بالایی قائل هستند.

وی با معرفی هفته جهاد کشاورزی، به عنوان هفته خدمت، تلاش و مجاهدت گفت: در چند دهه اخیر کشورمان در بخشهای مختلف علمی ، پزشکی  بخصوص بخش کشاورزی گامهای بلندی برداشته که نتیجه فکر و تلاش فرزندان و کارشناسان این کشور می باشد.

امام جمعه هشترود با اشاره به تولیدات بخش کشاورزی و دامی اظهار داشت: در جامعه امروزی به دلیل تقاضای بالای مردم و عرضه پائین محصولات کشاورزی مشکلات عدیده ای برای مردم بوجود آورده است که بایستی با برنامه ریزی دقیق این مشکلات رفع شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید