Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی جویبار خبر داد:

تجهیز 3000 هکتار مزارع کشاورزی جویبار به سیستم آبیاری نوین

مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: تاکنون سه هزار هکتار اراضی این شهرستان به سیستم نوین آبیاری مجهز شد و سالانه 15 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی می شود.

تجهیز 3000 هکتار مزارع کشاورزی جویبار به سیستم آبیاری نوین

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، غلامرضا سعیدی گفت: پروژه آبیاری تحت فشار (آبیاری قطره ای) با 6 میلیارد ریال سرمایه گذاری در 17 هکتار از باغ های روستای زیارمحله بخش مرکزی شهرستان جویبار اجرا شد.

وی با بیان اینکه 5 میلیارد ریال از هزینه این طرح از محل کمک بلاعوض دولتی و یک میلیارد ریال هزینه شخصی بود، گفت: کل اعتبار بلاعوض دولتی هزینه شده برای طرح های آبیاری تحت فشار این شهرستان 40 میلیارد ریال برای اجرا در سه هزار هکتار است.

سعیدی با اظهار اینکه با اجرای این پروژه علاوه بر کاهش هزینه های بهره برداری و کارگری، سالانه 15 هزار مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب صورت می گیرد، گفت: تاکنون سه هزار هکتار اراضی این شهرستان به سیستم نوین آبیاری مجهز شد و سالانه 15 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی می شود.

وی گفت: با توجه به وضعیت و محدودیت منابع آبی شهرستان به دلیل در انتها قرار داشتن طرح آبرسانی، تجهیز حدود یک هزار و 500 هکتار اراضی به سیستم های نوین آبیاری، هدف مدیریت جهاد کشاورزی است که با مشارکت بهره برداران و کشاورزان جویباری و مساعدت دولت در یک برنامه 10 ساله به این هدف خواهیم رسید.

سعیدی افزود: تاکنون حدود سه هزار هکتار از اراضی شهرستان به سیستم های نوین آبیاری مجهز و برنامه پیش رو حدود 250 هکتار سیستم های نوین آبیاری برای سال زراعی جاری است.

این مسوول با بیان اینکه اراضی کشاورزی این شهرستان 27 هزار هکتار است که 21 هزار و 129 هکتار (40 درصد) اراضی آبی است، افزود: از مجموع اراضی آبی (باغی و زراعی)، 6 هزار و 500 هکتار (31 درصد) به سیستم آبیاری نوین مجهز شد.

وی اعتبار مصوب سال جاری را تاکنون 30 میلیارد ریال برای اجرای یک هزار هکتار اعلام کرد و گفت: تاکنون 45 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید