Iranian Agriculture News Agency

خیری در گفتگو با ایانا خبر داد:

بازدید ترویجی بانوان روستایی از مزرعه نمایشی سیاهدانه در شهرستان بناب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب از بازدید ترویجی بانوان روستایی از مزرعه نمایشی سیاهدانه در شهرستان بناب خبر داد.

بازدید ترویجی بانوان روستایی از مزرعه نمایشی سیاهدانه در شهرستان بناب

 روح الله خیری در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی  با اعلام این مطلب گفت: با عنایت به سیاستها و برنامه های وزارت جهادکشاورزی در راستای کمک به بحران کم آبی و همچنین برنامه های اصلاح الگوی کشت و جایگزینی محصولات کم آب بر با توجیه اقتصادی به جای محصولات پر نیاز به آب، توسعه کشت گیاهان دارویی به دلیل قابلیت تولید در اراضی کم بازده و افزایش بهره وری از منابع پایه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

وی با بیان اینکه در این راستا و با هدف ترویج توسعه کشت گیاهان دارویی و ایجاد اشتغال برای بانوان روستایی در جهت کمک به معیشت خانوارهای روستایی، اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بناب اقدام به برگزاری بازدید ترویجی از مزرعه نمایشی سیاهدانه برای بانوان نمود، ادامه داد: امید آن می رود با حمایتهای مسئولین محترم از جمله تخصیص تسهیلات بانکی کم بازده، فراهم نمودن شرایط کاشت و برداشت مکانیزه محصول، ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات تولیدی و اشتغالزایی شاهد افزایش سطح زیرکشت گونه های گیاهان دارویی کم آب بر سازگار با منطقه بویژه به دست بانوان پرتلاش و زحمت کش باشیم.

در این بازدید کارشناس مسول زنان مدیریت به ضرورت ترویج کشت گیاهان دارویی و توسعه سطح زیرکشت این گیاهان اشاره نموده و گفت: با عنایت به مشکل کم آبی و نیاز به تغییر الگوی کشت و استفاده از محصولات کم آب بر و پربازده از نظر اقتصادی و رعایت تناوب زراعی ضرورت دارد بانوان عزیز پرتلاش روستایی در راستای کمک به معیشت خانوادگی و درآمدزایی نسبت به کشت این نوع گیاهان همت گمارند.

در ادامه در خصوص نحوه کشت، چگونگی تهیه بذور، فروش محصول و .... توضیحات مبسوطی را در اختیار بهره برداران قرار داده شد و زارع مزرعه نمایشی ،آقای نباتیان تجربه خود را در اختیار بانوان قرار داده و چگونگی کشت و صرفه اقتصادی محصول را توضیح داد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید