Iranian Agriculture News Agency

شبکه برکت :

ارتباط مستقیم با مرکز جهاد کشاورزی زینالو شهرستان ارومیه در شبکه ملی برکت

همزمان با حضور رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در استودیو کشاورز آذربایجان غربی ، ارتباط مستقیم با مرکز جهاد کشاورزی زینالو از طریق شبکه ملی برکت به صورت مجازی برقرار شد.

ارتباط مستقیم با مرکز جهاد کشاورزی زینالو شهرستان ارومیه در شبکه ملی برکت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی اکبری رئیس مرکز جهاد کشاورزی زینالو در این برنامه ضمن اعلام توانمندی ها و پتانسیل های این مرکز اظهار کرد: این مرکز با تحت پوشش قرار دادن 4 هزارهکتار اراضی زراعی و  5 هزار هکتار اراضی باغی با ۶ نفر نیروی انسانی  شامل سه کارشناس پهنه به کشاورزان منطقه ارائه خدمت می نماید.

رئیس اداره جهاد کشاورزی زینالو با اشاره به ۳۸۸۰هکتار سطح زیر کشت گندم در اراضی تحت پوشش این مرکز اعلام داشت: از این اراضی  ۳۷۰۰ هکتار مربوط به اراضی دیم و ۱۸۰ هکتار مزارع گندم آبی می باشد که امسال در ۲۳۷ هکتار از این مزارع مبارزه با آفت پوره سن صورت گرفته است.

وی افزود: عمده اراضی باغی حوزه عمل این مرکز مربوط به محصولات باغی از جمله سیب، انگور و درختان هسته دار است و متناسب با نیاز منطقه ۲۶ سردخانه نگهداری میوه با ظرفیت ۶۰ هزار تن، مجهز به فن آوری سولفورپد و ابسور پد که قابلیت نگهداری  میوه های هسته دار را تا سه ماه، جهت صادرات داراست.

اکبری همچنین به ارقام انگور کشت شده در این منطقه اشاره نمود و گفت: عمده ارقام کشت شده در این منطقه رقم های سفید و قرمز بی دانه می باشد  و با توجه به کیفیت بالا و ارزش افزوده  بیشتر این محصول به صورت تازه خوری  مصرف داشته و علاوه بر مصرف داخلی، به کشورهای همجوار نیز صادر می شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی زینالو تاکید کرد: تمامی باغات انگور حوزه عمل این مرکز  در سطح ۲۰۶۰ هکتار به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز گردیده است که علاوه بر کاهش مصرف آب، سبب کاهش هزینه های کارگری، مبارزه با علف های هرز و هزینه تولید شده است.

همچنین دو نفر از کارشناسان پهنه این مرکز ضمن ارائه گزارش عملکرد خود در پهنه، به بیان دیدگاه ها و نظرات در بخش کشاورزی پرداختند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید