Iranian Agriculture News Agency

مشاور وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

راه‌اندازی روستا بازارها گامی بلند در جهت قطع دست دلالان

مشاور وزیر جهاد‌کشاورزی و مجری طرح پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از تولید در بخش کشاورزی اظهار کرد: راه‌اندازی روستا بازارها گام بلندی در جهت قطع دست دلالان محسوب می‌شود.

راه‌اندازی روستا بازارها گامی بلند در جهت قطع دست دلالان

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مرتضی حنیفه‌زاده، مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از تولید در بخش کشاورزی،‌ با حضور در نشست بررسی و حل مشکلات و موانع بخش کشاورزی استان اصفهان با بیان این مطلب‌ که کشاورزی ارتباط مستقیم با معیشت مردم دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: مردمی شدن جهاد کشاورزی تنها راه نجات این صنعت مهم از بحران‌های موجود است.

این مقام مسئول با اشاره به این که بین ۶۰ تا ۸۰ درصد تولیدات گیاهی در اختیار بانوان است بیان داشت: سامانه تاک در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی برای ثبت پیگیری شما کشاورزان و رفع موانع تولید طراحی شده است.

وی در ادامه به دولت جدید و چالش زنجیره‌های ارزش در امنیت غذایی اشاره و بیان کرد: خبرگان کشاورزی، دام و طیور و سایر بخش‌ها باید با تشکیل کمیته‌ای مطالبات و نیازهایشان را به گوش مسوؤلان برسانند.

وی در رابطه با رفع آبرسانی سیار برای بخش‌های بی‌آب افزود: سپاه و بسیج همواره در کنار بخش‌ کشاورزی بوده و در این زمینه نیز آمادگی کامل برای رفع مشکل را دارند.

حنیفه زاده تصریح کرد:‌ راه‌آهن جمهوری اسلامی آمادگی کامل را برای حمل و نقل نهاده‌‌ها دارد و قیمت حمل آن نیز نسبت به حمل با کامیون ارزان‌تر و به صرفه‌تر است.

وی در رابطه با صادرات مازاد دام سبک نیز گفت: تا پایان وقت امروز خبر خوشی را برای دامداران استان اصفهان در زمینه صادرات خواهیم داشت.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه به بانک‌ها به عنوان بزرگترین موانع تولید اشاره و بیان کرد: راه‌اندازی روستا بازارها گامی بلند در جهت حذف دلالان از بازار کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید