Iranian Agriculture News Agency

چهارمحال و بختیاری رتبه نخست جذب تسهیلات کشاورز کارت را به خود اختصاص داد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت :با جذب مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات کشاورز کارت استان چهارمحال و بختیاری مقام اول را در بین استان های کشور به خود اختصاص داد.

چهارمحال و بختیاری رتبه نخست جذب تسهیلات کشاورز کارت را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، حسین بهرامی گفت: این میزان تسهیلات از زمان شروع پرداخت تسهیلات خرید نهاده‌های کشاورزی از جمله انواع کود های شیمیایی و سموم  توسط بانک کشاورزی در استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات کشاورز کارت از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ آغاز شد گفت : کشاورز کارت به منظور تأمین سرمایه در گردش خرید کود و سم مود نیاز کشاورزان تولیدکننده محصولات استراتژیک گندم، جو، کلزا است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه تاکنون کشاورزان بهره‌مند از این طرح در چهارمحال و بختیاری شامل یک هزار و ۸۷۹ نفر هستند یاداور شد :این تسهیلات ۱۲ درصد با بازپرداخت ۱۲ ماهه است که به بهره برداران محصولات استراتژیک شامل گندم، جو و دانه‌های روغنی تعلق می‎گیرد.

بهرامی تصریح کرد :کشاورز کارت" علاوه بر تسهیل دسترسی به نهاده ها، می‌تواند قابلیت‌های دیگری مانند شفاف سازی و پیوند هزینه‌‌های تولید و بیمه کشاورزی به فروش محصولات را داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید