Iranian Agriculture News Agency

مدیر دفتر محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

۷۳ مدیر کنترل کیفیت محصولات کشاورزی در قزوین دوره‌های بازآموزی را پشت سر گذاشتند

مدیر دفتر محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۷۳ مدیر کنترل کیفیت در این استان با همکاری اداره کل استاندارد و از طریق سامانه تاک (تبادل اطلاعات کشاورزی) دوره‌های بازآموزی را پشت سر گذاشتند.

۷۳ مدیر کنترل کیفیت محصولات کشاورزی در قزوین دوره‌های بازآموزی را پشت سر گذاشتند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سعید ابیت روز چهارشنبه با اعلان این مطلب افزود: دوره‌های بازآموزی مدیران کنترل کیفیت هرساله با همکاری سازمان ملی استاندارد و سازمان جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره‌ به صورت رایگان برگزار شده است، اضافه کرد: در این دوره موضوعاتی مانند آموزش سامانه سماک (سامانه‌ای برای پیگیری روند تولید محصول گواهی شده)، تسهیلگری و فنون ارتباطات، تجارب موفق  مدیران کنترل کیفیت و آموزش استاندارد سازی محصولات کشاورزی به صورت وبیناری از طریق سامانه‌ی تاک آموزش داده می‌شود.

ابیت تصریح کرد: مدیران کنترل کیفیت محصولات گواهی شده برای تمدید پروانه خود به ۱۶ ساعت آموزش بازآموزی در سال نیاز دارند و از این رو بازآموزی مدیران کنترل کیفی در ۲ روز به شکل ملی و وبیناری اجرا می‌شود.

مدیر دفتر محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  خاطرنشان کرد: مدیران در نهایت پس از گذراندن این دوره‌ها موفق به گرفتن پروانه مدیریت کنترل کیفیت محصولات گواهی شده می‌شوند.

گفتنی است، استان قزوین دارای ۱۱ محصول گواهی شده شامل زیتون، زغال اخته، گوجه فرنگی، پسته، بادام، کشمش، نعنا، گشنیز، کاهو گلخانه‌ای، فندوق و قارچ است که سالانه بیش از سه هزار تن از این محصولات تولید و روانه بازار می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید