Iranian Agriculture News Agency

امسال استقبال دامداران از بیمه دام، افزایش داشته است

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال استقبال دامداران از بیمه دام، افزایش داشته است.

امسال استقبال دامداران از بیمه دام، افزایش داشته است

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، حسین نفتی مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این بانک آمادگی دارد تا برای توسعه اقتصادی، تسهیلات مورد نیاز فعالان بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی این بخش را تامین کند.

وی گفت: مصارف شعب بانک کشاورزی استان همواره بیش از منابع بوده است به طوری که میزان منابع این بانک در استان ۱۳ هزار  و ۱۹۰ میلیارد ریال است اما میزان مصارف حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال است به دیگر سخن این بانک هفت هزار میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات را از سایر استان ها قرض کرده است.  

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی افزود: ضریب نفوذ بیمه کشاورزی در استان با وجود فعالیت چند دهه ای صندوق بیمه این بانک، پایین است و تاکنون تولیدکنندگان استقبال خوبی از آن نداشته اند.

حسین نفتی اظهار داشت: صندوق بیمه بانک کشاورزی همواره چندبرابر میزان حق بیمه دریافتی از کشاورزان، غرامت پرداخت می کند اما این تولیدکنندگان همچنان از خدمات این بیمه استقبال نمی کنند.

وی گفت: بیمه گذاران بخش کشاورزی انتظار دارند تا خسارت های وارد شده به درآمد، جبران شود اما صندوق بیمه تنها هزینه ها را جبران می کند، البته کشاورزان بابت حق بیمه، مبلغ بسیار کمی پرداخت می کنند از این رو غرامت ها کم بوده و نمی تواند به میزان جبران خسارت ها باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید