Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت گلرنگ از مزارع استان اصفهان

برداشت گلرنگ از هزار هکتار اراضی کشاورزی استان اصفهان آغاز شد.

آغاز برداشت گلرنگ از مزارع استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، پیمان فیروز نیا  مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته بیش از سه هزار هکتار گلرنگ در استان کشت شدگفت: امسال حدود ۶۰ تن بذر یارانه دار برای کشاورزان استان تامین و توزیع شد که به دلیل خشکسالی و عدم بازگشایی آب از محل رودخانه زاینده رود سطح کشت این گیاه کاهش یافته و برآورد می‌شود کشت امسال در حدود ۱۰۰۰ هکتار باشد.

پیمان فیروز نیا با اشاره به اینکه در سال جاری ۴ رقم بذر گلرنگ شامل محلی اصفهان، صفه، گلدشت و یک رقم وارداتی بین کشاورزان توزیع شدافزود: متوسط تولید دانه گلرنگ از هر هکتار حدود ۱۵۰۰ کیلو گرم دانه می‌باشد که امسال حدود ۱۵۰۰ تن دانه گلرنگ در استان تولیدمی شود.

فیروزنیا با بیان اینکه استان اصفهان از گذشته مرکز کشت و تولید گلرنگ بوده است افزود: این گیاه علاوه بر مقاومت به خشکی در برابر شوری نیز تحمل خوبی دارد و برای همین در مناطق خشک و شور استان بخوبی توسعه یافته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان مهم‌ترین مناطق کشت این گیاه را شهرستان‌های اصفهان، اردستان و مبارکه عنوان کرد و افزود: از دانه این گیاه برای روغن کشی و خوراک پرندگان و از گل آن در صنایع رنگرزی و صنایع غذایی استفاده می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید