Iranian Agriculture News Agency

حنیفه زاده در سفر به استان گیلان مطرح کرد:

تکمیل زنجیره تامین، تولید و فرآوری محصولات لبنی در گیلان

کشاورزی، پشتوانه‌ای محکم برای امنیت اقتصادی کشور

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در طرح پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از تولید در بخش کشاورزی با بیان این‌مطلب که اتحادیه دامداران استان گیلان در نظر دارد زنجیره تامین، تولید و فرآوری محصولات لبنی را در این استان تکمیل کند گفت: اصل رونق تولید با شکل گیری زنجیره‌ها محقق می‌شود که با تحقق این زنجیره‌ها کشاورزی به پشتوانه محکمی برای امنیت اقتصادی کشور تبدیل خواهد شد.

تکمیل زنجیره تامین، تولید و فرآوری محصولات لبنی در گیلان

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مرتضی حنیفه‌زاده مشاور وزیر جهاد کشاورزی در طرح پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از تولید در بخش کشاورزی طی سفری ۲ روزه به استان گیلان گفت: در این سفر از شرکت تولید خوراک دام، طیور و آبزیان اتحاد گیلان و مجموعه دامداری کیوان‌نژاد که زیرمجموعه اتحادیه دامداران استان گیلان هستند بازدید شد. 

وی ضمن اشاره به چند هزار عضوی که در این مجموعه فعالیت میکنند افزود: این اتحادیه تکمیل زنجیره تأمین، تولید و فرآوری محصولات لبنی را با هزینه‌‌های خود مردم در دستور کار خود دارد تا محصولی در شأن کشاورز تولید کرده و از استفاده محصولات غیراستاندارد توسط کشاورز جلوگیری شود. 

حنیفه‌زاده در ادامه با بیان این مطلب که محصولی که توسط خود تولید می‌شود در این کارخانه فرآوری شده و به‌دست دام، طیور و آبزیان کشاورزان خواهد رسید این اتفاق در حالت تکمیلی با ایجاد شرکت فرآوری در آینده‌ای نزدیک  تکمیل خواهد شد. 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در طرح پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از تولید در بخش کشاورزی بیان کرد: تنها مشکل در این زمینه مشکل اعطای تسهیلات بود که طی جلساتی که در سازمان جهادکشاورزی استان گیلان انجام شد همچنین رایزنی‌هایی که  با بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره برگزار شد، برنامه‌ریزی برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در این راستا با هدف ارتقاء تولید و احداث هر چه سریع‌تر شرکت فرآوری و تولید لبنیات انجام شد تا این زنجیره ارزش تکمیل شده و عزت دامداران و کشاورزان بیش از پیش در استان گیلان حفظ شود. 

حنیفه زاده در ادامه گفت: همت وزارت جهادکشاورزی بر این است که واردات نهاده را از انحصار خارج کند و همه اتحادیه‌ها بتوانند نهاده مورد نیاز خود را وارد کنند. 

وی با بیان این مطلب که  اصل رونق تولید با شکل‌گیری زنجیره‌ها محقق می‌شود اظهار کرد: وقتی یک حلقه از این زنجیره ناقص باشد یا تولید کاهش می‌یابد یا محصول عزتمندی و ارزشی را که در بازار می‌تواند داشته باشد را نخواهد داشت. 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در طرح پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها ادامه داد: این اتفاقی را که در گیلان شاهد آن هستیم اگر در تمام استان‌‌ها رخ بدهد دیگر نیازی بر نفت نخواهیم داشت و کشاورزی پشتوانه محکمی برای امنیت اقتصادی کشور خواهد بود. 

وی با بیان این مطلب که ما محکوم به سازگاری با طبیعت هستیم عنوان کرد: گام اول برنامه‌ریزی میان مدت و بلندمدت برای تولید نهاده بوده همچنین کشت گیاهانی  که در شرایط کم آبی و خشکسالی هم قابلیت تولید دارند نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. 

حنیفه زاده در ادامه به تصمیم عاجل و اقدام فوری دولت جهت ارتقاء واردات و آزادسازی محصولاتی که گمرک وجود دارند اشاره و بیان کرد:  مقام عالی وزارت شخصاً پیگیر این مسأله بوده و  طی جلسه‌ای که با مدیران گمرک برگزار گردید برای آزادسازی نهاده‌هایی که در گمرک هستند راهکارهایی ارائه شد. 

وی افزود: این اتفاق باعث خواهد شد در هفته های آتی مشکلات در این زمینه کاهش یابد. 

این مقام مسئول ضمن اشاره به نرم افزار تاک برای ارتباط بیشتر با مردم و فعالان بخش کشاورزی و همچنین رفع مشکلات و موانع موجود در این بخش خاطرنشان کرد: مردم میتوانند با استفاده از این نرم افزارمشکلات خود را با ما مطرح کنند تا در اسرع وقت مشکلات آنها بررسی و رفع شود. 

وی در خاتمه بر  رابطه نزدیک  میان مردم مسؤولان تاکید کرد و گفت: صدای مردم باید شنیده شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید