Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی پیش بینی کرد:

برداشت بیش از 15 هزار تن آلبالو از باغ‌های آذربایجان‌غربی

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برداشت آلبالو از سطح تقریبی یکهزار و 650 هکتار از باغ‌های استان آغاز شده است، گفت : پیش بینی می شود امسال بیش از 15 هزار و 200تن آلبالو از باغ‌های زیر کشت این محصول برداشت شود.

برداشت بیش از 15 هزار تن آلبالو از باغ‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،جلال بوتراب افزود: درختان آلبالو اغلب به صورت حاشیه کاری و به صورت باغ‌های پراکنده در سطح استان قرار گرفته‌اند.

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه ارقام مجاری و محلی تنها رقم های آلبالوی موجود در استان به شمار می‌روند، اضافه کرد: از مجموع یکهزار و 650هکتار از باغ‌های بارور استان که زیر کشت آلبالو قرار دارند ، شهرستان خوی وارومیه به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند و در سایر شهرستانهای استان نیز در سطح کمتر کشت شده است.

وی اظهار کرد: بیش از 50 درصد آلبالوی تولیدی در استان در صنایع تبدیلی مصرف می‌شود.

بوتراب ادامه داد: محصول آلبالو عمدتا در صنایع تبدیلی و در منازل نیز توسط بانوان به صورت خشک شده ،در تهیه دمنوش، لواشک، فریز شده در یخچال و در مصارفی چون تهیه مربا و شربت کاربرد دارد.

وی اضافه کرد: باتوجه به کیفیت بالای آلبالوی منطقه، این محصول علاوه بر مصرف آن در داخل استان، به استان ها و کشورهای همجوار نیز صادر و در مصارف خانگی و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آذربایجان‌غربی حدوداً دارای 120 هزار هکتار باغ است که میوه‌های سیب،هسته دارها، و انواع انگور، گلابی، گیلاس، و سایر میوه ها در آنها کشت می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید