Iranian Agriculture News Agency

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی:

حفظ روحیه جهادی، ضامن پیشرفت تولید و اقتصاد کشور است

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی به مجموعه کارکنان و بهره برداران بخش کشاورزی استان البرز، با رئیس و جمعی از مدیران سازمان دیدار و گفتگو کرد.

حفظ روحیه جهادی، ضامن پیشرفت تولید و اقتصاد کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، دکتر علیرضا عباسی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالروز تشکیل جهاد سازندگی با حضور در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ضمن دیدار چهره به چهره با کلیه پرسنل سازمان و تبریک هفته جهاد کشاورزی به ایشان در دفتر ریاست سازمان حضور یافت و در نشستی صمیمی با رئیس سازمان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه و جمعی از مدیران گفتگو کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ضمن خیر مقدم به نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در هفته جهاد کشاورزی با  بیان اهمیت پیشگیری و مقابله  با تغییر کاربری های فزاینده در استان البرز به ویژه در شهرستان ساوجبلاغ، به اقدام اخیر سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در خصوص رونمایی از سامانه هوشمند پایش تغییر کاربری اراضی و محاسن این سامانه در شناسایی و رصد ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: با استقبال خوبی که رئیس محترم دادگستری استان نسبت به کاربرد این سامانه هوشمند داشتند، همکاری های خوبی با دادگستری صورت گرفته است. وی ابراز امیدواری کرد با اتصال سیستم قضایی به این سامانه و ارسال اخطار ها به صورت مستقیم در سیستم دادگستری و دادستانی، این امر، مطالبه بخش قضایی استان را در بحث تغییر کاربری ها و اجرای قانون به صورت مستقیم تسهیل خواهد کرد.

دکتر عبدالله مخبر با ابراز خرسندی از حضور نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، افزود: این حضور، ارزشمند و برای استان فرصت مغتنمی است که از همفکری علمی و قانونی جنابعالی برای رفع مشکلات بخش کشاورزی استان استفاده کنیم. وی ابراز امیدواری کرد حضور ایشان منشأ اثرات و تصمیمات مثبتی در بخش کشاورزی و بویژه استان البرز و رفع مشکلات موجود باشد.

علیرضا عباسی ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی گفت: جهاد جز نهادهای انقلابی است که حضرت امام دستور تشکیل آن را صادر کردند، لذا باید سعی کنیم روحیه و فرهنگ جهادی را حفظ کنیم. خواستیم ادارات را جهادی کنیم سعی کنیم جهاد اداری نشود و این روحیه جهادی کماکان حفظ شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با اشاره به اینکه برخی روستاها ۱۰ تا ۲۰ خانوار جمعیت دارد آب هست اما کسی نیست کار کند و با توجه به ناهنجاری های شهری، تراکم جمعیت و آلودگی، این مسائل باید حل شود؛ افزود:  روستا سلول پیشرفت کشور است که متاسفانه خالی شده است از این طرف سیلی از فارغ التحصیلان کشاورزی داریم که ارتباط این دو می‌تواند با روحیه جهادی،  پیشرفت ما را تضمین کند.

دکتر عباسی با تأکید بر اینکه هرجا که روحیه جهادی بوده است، ما موفق بوده ایم و در اقتصاد ما هم، این اتفاق باید بیفتد گفت: ما می توانیم از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم به شرطی که همت کنیم و با روش‌های علمی هزینه ها را کاهش دهیم.

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به کاربرد سیستم هوشمند در کشاورزی استان البرز اشاره کرد و گفت می‌توانیم از این سیستم های هوشمند در تمامی حوزه‌ها استفاده کنیم و با عزم و اراده جهادی این امر امکانپذیر است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در این دیدار صمیمی به رشد مثبت بودجه در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: امسال موضوعات کشاورزی رویکرد مجلس به حوزه تولید و کشاورزی و بیمه‌ها، آبخیزداری، آبخوانداری و توسعه روستاها، بالای ۸۰ درصد تصویب شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه مجلس یازدهم نسبت به مجلس گذشته رویکرد متفاوتی در حوزه کشاورزی دارد، افزود: حل مسائل و مشکلات بخش کشاورزی در دستور کار کمیسیون کشاورزی منابع طبیعی مجلس قرار دارد و با توجه به اینکه چندین استان کشور از جمله کرمان، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری که نمایندگانی در کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس دارند و مشکلاتی در حوزه کشاورزی در این کمیسیون بررسی شده است؛ گفت این ظرفیت و امکان برای حل مسائل بخش کشاورزی وجود دارد.  وی خاطرنشان کرد: در جلسات کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس، وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وی حضور دارند  و تصمیمات خوبی در این حوزه گرفته شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز به نمایندگی از کلیه کارکنان ضمن تقدیر و تشکر از حضور نماینده مردمی کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، با ابراز خرسندی از نگاه ویژه ایشان به مسائل بخش کشاورزی و با توجه به تخصص نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در حوزه کشاورزی گفت: استان البرز با وجود مساحت کم، در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی از رتبه های خوبی برخوردار است که امید می رود با حسن توجه جنابعالی به مسائل بهره برداران فعال بخش کشاورزی استان، شاهد رشد تولید و شکوفایی  بیشتر این حوزه باشیم. عبدالرضا روشن نژاد در ادامه گزارش مبسوطی از اجرای پروژه در حال احداث ساختمان اداری سازمان جهاد کشاورزی ارائه نمود. در خاتمه این دیدار، رئیس مجمع نمایندگان استان البرز از پروژه در حال احداث ساختمان اداری سازمان بازدید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید