Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نقده مطرح کرد:

آغاز برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان نقده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نقده از آغاز برداشت دانه روغنی کلزا از سطح یکهزار و 100 هکتار از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان نقده

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، سید کریم ابراهیم زاده افزود: امسال حدود یکهزار و 100 هکتار از اراضی شهرستان نقده زیرکشت محصول دانه روغنی کلزا رفته است که پیش بینی شود حدود 2500 تن محصول از این مزارع برداشت شود.

ابراهیم زاده تصریح کرد: کارشناسان جهادکشاورزی در تمامی مراحل کاشت و داشت کلزا نظارت داشته و در مرحله برداشت نیز این نظارت ها ادامه خواهد یافت ، بطوریکه برای برداشت مزارع کلزا تعداد 10 دستگاه کمباین مجهز به هد مخصوص کلزا تدارک و آماده سازی شده است .

وی ادامه داد: همچنین اکیپ های نظارت بر روند ریزش در طول مدت برداشت،  بر عملکرد کمباین ها نظارت خواهند داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نقده بیان کرد: در سطح شهرستان نقده یک مرکز خرید تضمینی کلزا نیز با مباشری تعاون روستایی راه اندازی شده است که قرار است علاوه بر خرید محصول کلزای کشاورزان نقده ، کلزای تولیدی شهرستان های همجوار از جمله ارومیه و اشنویه را نیز خریداری نماید.

ابراهیم زاده اضافه کرد: امسال با پیگیری های وزارت جهادکشاورزی ، شورای قیمت گذاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی، قیمت خرید تضمینی کلزا را نسبت به سال قبل حدود 100 درصد افزایش داده و محصول کلزای کشاورزان امسال به قیمت هر کیلو 110 هزار ریال توسط مراکز خرید دولتی خریداری می شود.

لازم به ذکر است که در سال زراعی جاری حدود دو هزار و 250 هکتار محصول دانه روغنی کلزا در آذربایجان غربی کشت شده است که شهرستان نقده با سطح زیر کشت 1100 هکتار رتبه اول کشت و تولید محصول استراتژیک کلزا را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید