Iranian Agriculture News Agency

امروز منعقد شد؛

تفاهم نامه همکاری در زمینه کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای رشته زنبورداری

تفاهم نامه همکاری در زمینه کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای رشته زنبورداری منعقد شد.

 تفاهم نامه همکاری در زمینه کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای رشته زنبورداری

به گزارش خبرنگار ایانا تفاهم نامه همکاری در زمینه کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای رشته زنبورداری منعقد شد.

مرتضی حنفیه مشاور وزیر جهاد کشاورزی و و مجری طرح پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از تولید در بخش کشاورزی در این مراسم با اشاره به اینکه کشور ما رتبه دوم تولید عسل را دارد، گفت: حسب دستور مقام معظم رهبری در جهت اقدام تحولی و نوآورانه سعی شده تا در زمینه زنبورداری با همکاری شرکت های دانش بنیان کنسرسیوم صنعت زنبورداری شکل گیرد.

حمیدرضا احراری نماینده شرکت طرح و ساخت هنگام نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در زمینهٔ صنعت زنبورداری مجموعه‌ای از محصولات تولید می‌شود، افزود: ۶0 میلیارد تومان سرمایه برای فناوری‌های نوین از کندو تا مرحله فرآوری در نظر گرفته‌شده است.

به گفته وی، علاوه بر تولید عسل، تولید بره موم، ژل رویال، گرده و زهر که مشتقات دارویی به شمار می رود می‌تواند در این صنعت رشد کند.

وی ادامه داد: ایران چهارمین تولیدکننده عسل در جهان است اما متأسفانه رتبه ۲۹ صادرات این محصول را دارد.

وی افزایش صادرات و ارتقاء زنبورداری را با همکاری سازمان مرکزی تعاون روستایی و اتحادیه مرکزی زنبورداران ایران میسر  دانست و گفت: سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومانی می‌تواند منجر به تحول در این بخش شود.

میرمحسن موسویان مدیرعامل اتحادیه مرکزی زنبورداران ایران نیز در این مراسم با اشاره به حضور دو شرکت خصوصی فعال برای سرمایه‌گذاری درزمینهٔ صنعت زنبورداری، گفت: امید می‌رود با برنامه‌ریزی در این زمینه شاهد افزایش صادرات به کشورهای مجاور و اتحادیه اروپا و افزایش تولیدات ازنظر کمی و کیفی باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید