Iranian Agriculture News Agency

متخلفی که دچار قهر طبیعت شد

عرصه های جنگلی توسط دامداری طعمه حریق شد اما با تغییر ناگهانی جهت وزش باد آتش به گله گوسفندان فرد متخلف افتاد و تعداد 70 راس گوسفند در آتش سوخت.

متخلفی که دچار قهر طبیعت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان فارس با اعلام این خبر گفت: دامدار ساکن شهرستان ممسنی با آتش زدن اراضی مرتعی تنگ آب این شهرستان موجب تخریب و خسارت شدید به درختان جنگلی و عرصه های منابع طبیعی شد.

آرش مهدوی تصریح کرد: دامدار متخلف ساکن این منطقه به قصد تبدیل عرصه‌ها به باغ دیم با آتش کشیدن عرصه های جنگلی بلوط و بنه به صورت عمدی موجب سوختن  و از بین رفتن پوشش های گیاهی و جانوری، گونه های ارزشمند مرتعی(بوته های گون) و درختچه های جنگلی شد.

به گفته او؛ دامدار مذکور از سالیان پیش به صورت غیر قانونی و بدون مجوز وارد محدوده مراتع این شهرستان شده و با همکاری فرزندانش اقدام به چرای غیر مجاز و بدون پروانه دام می‌کردند، وی همچنین با قطع درختان بلوط به تولید غیر مجاز زغال در این منطقه اقدام نموده است.

مهدوی ابراز کرد: با توجه به خشک بودن مراتع و وزش باد گرم حریق به اراضی مرتعی همجواراین منطقه نیز سرایت کرد که با تغییر ناگهانی جهت باد آتش به گله گوسفندان فرد متخلف افتاد و تعداد 70 راس گوسفند در میانه آتش سوختند.

او بیان کرد: پرونده متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان فارس از مرتعداران، گردشگران و طبیعت دوستان شهرستان ممسنی خواست هرگونه اقدام قطع درخت و احداث کوره زغال در عرصه‌های منابع طبیعی را به شماره تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید