Iranian Agriculture News Agency

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان:

۸۳ هزار کردستانی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان گفت: تا پایان اردیبهشت بیش از ۸۳ هزار نفر در کردستان به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان درآمده‌اند.

۸۳ هزار کردستانی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان ، جبار احمدپور مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان اظهار داشت: از مجموع ساکنان روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان که در رنج سنی ۱۸ تا ۵۰ سال قرار دارند، ۲۲۱ هزار و ۲۱۱ نفر مشمول عضویت در صندوق بوده و جامعه هدف ما محسوب می‌شوند که از این تعداد تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ۸۳ هزار و ۳۱۹ نفر تحت پوشش صندوق قرار گرفته‌اند.

او با بیان اینکه از این تعداد ۶۲ هزار و ۱۱۵ نفر به صورت فعال و مستمر حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند، افزود: از تعداد کل اعضای صندوق ۲ هزار و ۹۳۰ نفر در استان مستمری بگیر بوده و از حقوق بازنشستگی، از کار افتادگی و یا بازماندگان بهره‌مند هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان، میزان جذب بیمه شدگان در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ را ۲۷ هزار و ۵۲۲ نفر و از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ را ۱۹ هزار و ۵۷۱ نفر و از آن سال تا اردیبهشت ماه امسال را ۳۶ هزار و ۲۲۶ نفر عنوان کرد.

او همچنین نسبت پوشش بیمه شدگان فعال به کل جامعه مشمول استان را ۲۷.۲ درصد و میانگین کشوری این نسبت را ۱۴.۶ درصد اعلام کرد.

احمدپور ضمن اشاره به مجموعه اقدامات صورت گرفته به منظور ترویج بیمه و همچنین عملکرد خوب بعضی از شهرستان‌ها از لحاظ پوشش بیمه‌ای اظهار داشت: ضروریست در نشست‌های مرتبط موضوع همکاری بیشتر فرمانداران و ماموستایان در بعضی از شهرستان‌ها مورد تاکید قرار گیرد.

او با اشاره به کسب رتبه برتر استان کردستان در سنوات اخیر و رتبه اول طی سال‌های ۱۳۹۵، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۹ گفت: این موفقیت‌های به دست آمده جز با همکاری و همیاری استاندار، معاونان، بخشداران و دهیاران، کارگزاران و دیگر گروه‌های مرجع محقق نمی‌شد.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۳ مصوب شد و در سال ۱۳۸۴ شروع به فعالیت کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید