Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

پرداخت بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی استان کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی استان پرداخت شد.

پرداخت بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی استان کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در دیدار با  پور ذهبی نماینده ولی فقیه درکردستان، با اشاره به اینکه شناسایی وضعیت موجود تولید در بخش کشاورزی از جمله وظایف این سازمان است، اظهار داشت: پروژه‌های متعددی در استان اجرا شده که موجب افزایش تولید و اشتغال شده است.

محمدفرید سپری با اشاره به اینکه وقوع خشکسالی در سال زراعی جاری طی پنجاه سال اخیر کم سابقه بوده است، اضافه کرد: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان که با حمایت مالی ستاد فرمان امام اجرایی شده است و مزارع زیر پوشش این طرح با بهره مندی از تکنیک ها و ارقام مطلوب در شرایط خشکسالی امسال به نسبت مزارع دیگر وضعیت بهتری دارند.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان اعلام کرد: طی سال گذشته بیش از یک هزار و ۹۰۲ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان بخش کشاورزی استان قرار گرفت.

سپری با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۹،  ۸۰۱ طرح با هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال جدید برای یک هزار و ۸۴ نفر در استان افتتاح شد، گفت: ظرفیت نگهداری محصولات کشاورزی استان بیش از ۷۵۰ هزارتن بوده و ۳۵۰ هزار تن دیگر هم در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه اقتصاد روستایی مانع از مهاجرت به شهرها می شود، افزود: بیش از ۲۳۸ تن نهاده دام و طیور و ۸۳ هزار تن کود شیمایی بین کشاورزان استان در سال گذشته توزیع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید