Iranian Agriculture News Agency

خیری در گفتگو با ایانا تاکید کرد:

ضرورت ترویج کشت گیاهان دارویی و توسعه سطح زیرکشت این گیاهان در بناب

بازدید از مزرعه الگویی سیاهدانه در شهرستان بناب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب از بازدید بهره برداران کشاورزی و تهیه گزارش خبری از مزرعه الگویی سیاهدانه در شهرستان بناب به مساحت 1.5 هکتار که بصورت پاییزه و مکانیزه کشت گردیده خبر داد.

ضرورت ترویج کشت گیاهان دارویی و توسعه سطح زیرکشت این گیاهان در بناب

روح الله خیری در حاشیه بازدید بهره برداران کشاورزی از در محل مزرعه الگویی سیاهدانه در شهرستان بناب در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: با عنایت به سیاستها و برنامه های وزارت جهادکشاورزی در راستای کمک به بحران کم آبی و همچنین برنامه های اصلاح الگوی کشت و جایگزینی محصولات کم آب بر با توجیه اقتصادی به جای محصولات پر نیاز به آب، توسعه کشت گیاهان دارویی به دلیل قابلیت تولید در اراضی کم بازده و افزایش بهره وری از منابع پایه (آب و خاک) از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد و به تبع آن در شهرستان نیز به دلیل پتانسیل منطقه، مطابق مطالعات و شرایط اکولوژیکی گونه های سازگار با منطقه از جمله سیاهدانه برای اولین باردر سطح شهرستان در سال زراعی 99-98 به مساحت نیم هکتار کشت گردید که این سطح در سال زراعی جاری به 4 هکتار افزایش یافته است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج کشت گیاهان دارویی و توسعه سطح زیرکشت این گیاهان گفت: امید آن می رود با حمایتهای مسئولین محترم از جمله تخصیص تسهیلات بانکی کم بازده، فراهم نمودن شرایط کاشت و برداشت مکانیزه محصول، ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات تولیدی و اشتغالزایی شاهد افزایش سطح زیر کشت گونه های گیاهان دارویی کم آب بر سازگار با منطقه باشیم.

در این بازدید خانم  برهانی کارشناس مسول گیاهان دارویی مدیریت باغبانی استان نیز در خصوص ضرورت کشت، نحوه کشت، چگونگی تهیه بذور، فروش محصول و .... توضیحات مبسوطی زا در اختیار بهره برداران قرار داد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید