Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه مطرح کرد:

امسال بیش از 62 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری مکانیزاسیون به اشنویه تخصیص یافت

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت: امسال ۶۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای نوسازی بخش مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان تخصیص یافته است.

امسال بیش از 62 میلیارد ریال تسهیلات  اعتباری مکانیزاسیون به اشنویه تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، مراد رسول انصاری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مکناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، اظهار کرد:  امسال در مرحله نخست تاکنون متقاضیان این تسهیلات برای خرید ۲۵ دستگاه تراکتور و ادوات مختلف کشاورزی، با معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: این تسهیلات به متقاضیانی تعلق می‌گیرد که مراحل تشکیل پرونده از جمله مالکیت زمین کشاورزی و شرایط حد نصاب زمین زراعی یا باغی با توجه به نوع تراکتور را داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه افزود: هم‌اکنون ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان ۲.۹۱ اسب بخار در هر هکتار است که این ضریب با توجه به جایگزین شدن ادوات کشاورزی فرسوده، طی سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده و بیشتر از میانگین ضریب مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان‌غربی است. 

وی در زمینه پوشش انهار در این شهرستان نیز افزود: ۳۲۰ کیلومتر کانال‌های آبیاری در اشنویه وجود دارد که تاکنون تنها در ۳۰ کیلومتر عملیات کانال بتنی جهت جلوگیری از هدررفت آب ایجاد شده که ایجاد کانال‌های بتنی در سال جدید و اختصاص بودجه برای این طرح از نیازهای اساسی بخش کشاورزی شهرستان است.

انصاری ادامه داد: طی هفته جهاد کشاورزی نیز طرح کانال ابیاری روستای هیق به طول ۴۳۳ متر با هزینه چهار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

اشنویه دارای ۳۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این مقدار حدود ۲۲ هزار هکتار زیرکشت محصولات زراعی است؛ مهمترین محصولات زراعی این شهرستان گندم، چغندرقند و نخود است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید