Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

میزان جوجه ریزی در آذربایجان غربی ۳۰ درصد افزایش یافته است

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میزان جوجه ریزی در مرغداری های استان طی اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

میزان جوجه ریزی در آذربایجان غربی ۳۰ درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، یحیی خلیلی افزود: در اردیبهشت امسال، حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در سطح مرغداری های گوشتی استان انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: امسال به طور متوسط ماهانه یک میلیون جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام شده و در حال حاضر روزانه ۳۰۰ تن مرغ گوشتی در استان تولید می شود که ۶۰ تن مازاد برنیاز مصرف است.

وی با اشاره به التهابات بازار مرغ در ماه های اخیر اظهار کرد: تحریم واردات نژادهای مرغی و نهاده های دامی و افزایش هزینه ها دلیل عمده  کاهش تولید در یک بازده زمانی و التهاب در بازار مرغ بود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تحریم ها تبدیل به یک فرصت برای  ورود نژاد ایرانی آرین به بازار داخلی شد، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲۸ درصد جوجه ریزی استان از نژاد آرین است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی با داشتن ۲ واحد پرورش جوجه، جزو نخستین  استان های تولید کننده جوجه نژاد "آرین" است، یاد آور شد: این استان در حال حاضر ۲۸درصد جوجه های مادر کشور را تولید می کند.

خلیلی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید شد افزود: ۱۰۰ درصد مرغداری های استان برای جلوگیری از تخلف و داشتن عملکرد بهتر سیستماتیک شده و ۲۴ ساعته رصد می شوند.

آذربایجان غربی قطب تولید مرغ کشور با بیش از ۷۵۰ واحد مرغداری است و ۶ زنجیره تولید بزرگ در استان وجود دارد که صفر تا صد موضوع توسط زنجیره ها مدیریت می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید