Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها پیش‌بینی کرد:

تولید 4 میلیارد و ۷۰۰ شاخه گل در سال 1400

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها گیاهان زینتی و قارچ خوراکی پیش بینی کرد: در سال جاری سطح زیر کشت گل و گیاه زینتی به ۱۰ هزار هکتار خواهد رسید که تولید 4 میلیارد و ۷۰۰ شاخه گل را رقم می‌زند.

تولید 4 میلیارد و ۷۰۰ شاخه گل در سال 1400

غلامرضا تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی در گقتگو با خبرنگار ایانا به مناسبت روز ملی گل و گیاه، ضمن تبریک این روز به تولیدکنندگان این بخش، گفت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا صادرات این محصولات به خارج و سرانه مصرف آن نیز در داخل کشور به دلیل تعطیلی مراکز مصرف مانند تالارها، همایش ها و ... کاهش یافته است.

وی با اشاره به برآورد سطح زیر کشت گل و گیاه در سال 99، افزود: در سال گذشته ۸ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت گل و گیاه بوده که سبب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۱۵۰ هزار نفر در این حوزه شده است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها پیش بینی کرد: در سال جاری سطح زیر کشت گل و گیاه زینتی به ۱۰ هزار هکتار خواهد رسید که تولید 4 میلیارد و ۷۰۰ شاخه گل را رقم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه در حال پیگیری برای رفع موانع صادرات در این بخش هستیم، تصریح کرد: در نظر گرفتن یارانه سوخت برای هواپیماهای باری در بودجه ۱۴۰۰، سبب می شود که کاهش هزینه تولید را در بر داشته باشیم و جایگاه های صادراتی را با قدرت بیشتر دنبال کنیم.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، ادامه داد: در سال‌جاری آیین‌نامه اجرایی تخصیص یارانه سوخت هواپیماهای باری عملیاتی می‌شود و برای این منظور کار گروهی ویژه با حضور وزارت صنعت، معدن تجارت، وزارت نفت و وزارت جهاد کشاورزی تشکیل خواهد شد.

به گفته تقوی کشورهای هدف برای صادرات گل و گیاهان زینتی کشور روسیه، اکراین و حاشیه خلیج فارس است.

وی همچنین در مورد ارزآوری محصولات گل و گیاه زینتی در سال گذشته، گفت: برآورد ما صادرات بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون دلاری در حوزه گل و گیاه بوده و امیدواریم در سال جاری با فروکش کردن شیوع کرونا بالغ‌بر ۵۰ میلیون دلار ارزآوری گل و گیاهان صادراتی داشته باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید