Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی؛

کلنگ زنی پروژه های شبکه آبیاری و زهکشی در استان فارس

همزمان با چهارمین روز از هفته جهاد کشاورزی، کلنگ شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب بند فهلیان واقع در شهرستان ممسنی و پروژه مرمت و بازسازی کانال دولت آباد شهرستان رستم به زمین خورد.

کلنگ زنی پروژه های شبکه آبیاری و زهکشی در استان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس روز دوشنبه بیست و چهارم خردادماه در آیین های مذکور گفت: آب و خاک یکی از اساسی ترین منابع پایه است که منحصر به بخش کشاورزی نیست، آب امروز یک مقوله کشاورزی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی است.

احمد طمراسی ابراز کرد: خدا را شاکرم که علی رغم محدودیت ها، امروز شاهد کلنگ زنی پروژه های شبکه آبیاری و زهکشی هستیم تا بخشی از حقوق عقب افتاده مردم شریف و پرتلاش منطقه احقاق شود.

وی با بیان اینکه انسان جزیی از طبیعت است و اگر به دیده احترام و ظرافت با آن برخورد نکند دچار قهر طبیعت می شود، اظهار کرد: آنچه که در حفظ منابع طبیعی اهمیت دارد، ظرافت اجرایی است از این رو بخش کشاورزی باید با نگاه کلان و به صورت بلند مدت مدیریت شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در شرایط سخت مدیریت امور با روحیه جهادی، مهارت خاص و اقدامات غیر متعارف صورت می گیرد، ابراز کرد: اجرای پروژه های آبیاری از این قبیل اقدامات است.

طمراسی با بیان اینکه طرح های آب و خاک باید با مطالعه کامل اجرا شود و در اجرای این قبیل پروژه ها باید جامع نگر بود تا عمر طبیعی داشته است، افزود: اگر نواقصی در تکمیل این طرح ها وجود دارد از هم اکنون در برنامه های توسعه ای استان فارس دیده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: تا آخر تیرماه و قبل از پایان سال مالی این پروژه باید به اتمام برسد.

توسعه کاشت چغندرقند پاییزه

وی؛ کاشت چغندرقند پاییزه را از ظرفیت های قابل توسعه در شهرستان رستم دانست و افزود: کشاورزان می توانند از پتانسیل کارخانه های قند استان در زمینه کشت قراردادی استفاده کنند.

طمراسی اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه نهاده های کشاورزی، ذخیره سازی به اندازه کافی وجود دارد و در همین سال زراعی که در اواخر آن قرار داریم کود اوره بیش از 1.5 برابر سهمیه سال گذشته توزیع شده است.

 شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب بند فهلیان واقع در شهرستان نورآباد ممسنی با مشارکت بسیج سازندگی سپاه فجر فارس اجرا می شود و پس از بهره برداری این طرح به طول ۲۱۲۵ متر، حدود چهارصد هکتار از اراضی و هشت صد خانوار زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

مرمت و بازسازی کانال دولت آباد شهرستان رستم به طول 1650 متر با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ریال اجرا می شود و اراضی تحت پوشش این کانال 595 هکتار است که در تامین معیشت 157 خانوار بهره بردار نقش دارد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید