Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کشاورزی در آذربایجان غربی انجام شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میزان سرمایه گذاری انجام شده در دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی استان بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال است که از بخش طیور و دام گرفته تا کشت و زرع و صنایع کشاورزی را شامل می شود.

۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کشاورزی در آذربایجان غربی انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر  کرامتی افزود: راه اندازی خط تولید انواع کنسانتره میوه ، پوره ، آب میوه و سبزیجات،  کشتارگاه، عرقیات گیاهی، بسته بندی بذر واحداث گلخانه، کشت نشاء گلدان کاغذی چغندر قند و ریشه لخت و تولید نشا سبزی و صیفی، انواع گلخانه (ایرو پونیک و هیدرو پونیک و خاکی و سبزی و صیفی) پرورش قارچ  خوراکی از جمله  بخشهایی هستند که سرمایه گذاری در آنها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: احداث مرکز جمع آوری شیر، پرورش گاو شیری، پرورش گوساله پرواری، پرورش بز، پرورش گوسفند داشتی، پرورش بره،  مرغداری مرغ تخمگذار، جوجه کشی طیور بومی، پرورش اسب و  کشت جلبک اسپیرولینا، پرورش آرتمیا، پرورش ماهی سردآبی و گرمابی و خرید تراکتور و ادوات کشاورزی، تجهیز مرغداری ها، گاز کشی ها تجهیزات شیلاتی و دامی نیز جزو طرح هایی بوده که در دولت تدبیر و امید در استان راه اندازی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی استان افزود: اشتغال استان در این بخش بیش از ۳۳ درصد است و ارزش افزوده ایجاد شده ۱۷.۸۴ در استان است و این در حالی است سهم ارزش افزوده کشاورزی در کشور 6.8 و سهم اشتغال بخش کشاورزی از کشور ۱۸ درصد است.

وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی با دارا بودن  ۲۳۴ واحد فراوری با ظرفیت بیش از چهار میلیون تن محصول خام رتبه دوم و ۴۰۰ واحد سردخانه رتبه اول در کشور به خود اختصاص داده است که بیانگر میزان ظرفیت صنعتی این استان در اشتغال ایجاد شده است.

استان آذربایجان غربی با تولید بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی،چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات زراعی ،۶۰۰ هزار تن محصولات دامی و ۱۶ هزار تن محصولات شیلاتی از استان های مهم و تاثیر گذار در فراوری، ذخیره سازی و صادرات محصولات کشاورزی محسوب می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید