Iranian Agriculture News Agency

با وجود کاهش 5 درصدی سطح زیرکشت؛

تولید محصولات سبزی و صیفی به 28.8 میلیون تن افزایش یافت

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیر کشت سبزی و صیفی در کشور نسبت به سال 91 پنج درصد کاهش داشته، اما تولید این محصولات به 28.8 میلیون تن در سال 99-98 رسیده است.

تولید محصولات سبزی و صیفی به 28.8 میلیون تن افزایش یافت

حسین اصغری مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به اینکه سطح زیر کشت سبزی و صیفی در کشور نسبت به سال 91 پنج درصد کاهش داشته است، گفت: علیرغم این کاهش، میزان تولید این محصولات از 23 میلیون تن در سال زراعی 92-91 به 28.8 میلیون تن در سال 98-99 رسیده است.

وی بابیان اینکه سطح زیر کشت سبزی و صیفی در کشور در سال 92-91 حدود ۸۵۰ هزار هکتار بوده است، افزود: سطح زیر کشت این محصولات در سال زراعی 99-98 به ۸۱۷ هزار هکتار رسیده است.

به گفته وی میانگین عملکرد در واحد سطح در هر هکتار از مزارع سبزی و صیفی از 27 تن در سال 92-91 به 35 تن در سال 99-98 افزایش یافته است.

اصغری از راهکارهای افزایش عملکرد در تولید محصولات سبزی و صیفی را توسعه در استفاده از بذور مرغوب عنوان کرد و ادامه داد: توسعه و ارتقاء سیستم‌های آبیاری و توسعه کشت نشایی با هدف کوتاه کردن حضور محصول در زمین و کاهش مصرف آب به بهبود تولید محصولات سبزی و صیفی کمک می‌کند.

وی یادآور شد: کشت محصولات سبزی و صیفی مورد توجه کشاورزان است و بهبود کیفیت تولید همراه با توسعه سردخانه و انبارهای مناسب جهت نگهداری سبب کاهش ضایعات این محصولات در کشور می شود.

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی همچنین به تولید 600 تن بذر سبزی و صیفی داخلی در سال 99 اشاره و اظهار کرد: امیدواریم این میزان تولید تا پایان سال 1400 به یک هزار تن افزایش یابد.

وی گفت: تغییرات نرخ ارز سبب شده تا تولید کالاهای صادراتی سبزی و صیفی در کشور مزیت داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید