Iranian Agriculture News Agency

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی در گفتگو با ایانا:

افتتاح ۱۷ پروژه در هفته جهاد کشاورزی

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گفت: یعنی هر کشوری که بتواند غذای خودش، را خودش تامین کند، مقتدر است.

افتتاح ۱۷ پروژه در هفته جهاد کشاورزی

حجت الاسلام والمسلمین موسوی سید حسن موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان ایلام بیان داشت : جهاد و کشاورزی دو واژه مقدس هستند کنار هم قرار گرفتن این دو واژه بسیار با ارزش است همچنین امر کشاورزی یک امر بسیار ارزشمند و است وجهاد سازندگی فقط کار جهادگرها نیست کار کل اعضای جامعه است در پیرو این امر نیز باید کسی باشد که حمایت کند.

وی گفت:امروز بحث غذایی در دنیا بحث امنیت غذایی نیست، بلکه بحث اقتدار غذایی است، یعنی هر کشوری که بتواند غذای خودش، را خودش تامین کند، مقتدر است همچنین استان ایلام می تواند یکی از قطب های کشاورزی در کشور باشددر استان مااولویت اول در استان ، کشاورزی و دامداری است که در صورت توسعه میتواند به صادرات محصولات کشاورزی و ارز آوری کمک کند.

وی در ادامه کار نکردن را خلاف فرهنگ مدیریت جهادی دانست و ادامه داد: مدیریت جهادی برای کل نظام جمهوری اسلامی یک ضرورت غیرقابل انکار است وکشاورز بودن یک افتخار و ارزش است

حجت الاسلام موسوی بیان نمود: در هفته جهادکشاورزی تعداد ۱۷ پروژه تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی در استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: این تعداد پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۱۸۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال و با اشتغالزایی مستقیم برای ۲۰۹ نفر، تثبیت شغل برای ۹۸۴ نفر و با بهره‌مندی ۸۲۰ خانوار؛ افتتاح می شوند.

ایشان افزودند: مهمترین پروژه های قابل بهره برداری در این هفته؛ مجتمع گلخانه ای، ایستگاه پمپاژ، کانالهای آبرسانی، خط انتقال، کانالهای سنگی-ملاتی،پرواربندی دام، سیلوی ذخیره گندم و تامین آب عشایری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید