Iranian Agriculture News Agency

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

جامعه امروز برای اصلاح امور نیازمند تفکر جهادی است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بعنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته کرمانشاه گفت: جامعه امروز ما برای رونق تولید و کسب و کار تشنه و پذیرای تفکر جهادی جهت خدمت به عموم مردم بویژه روستائیان و عشایر است.

جامعه امروز برای اصلاح امور نیازمند تفکر جهادی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، حجت الاسلام محمد آفتابی در ادامه سخنان خود به سالروز تأسیس جهاد سازندگی اشاره داشت و افزود: امام (ره) در خصوص جهاد نقل به این مضمون دارند که« من هر گاه از نزدیک با جوانان پرشور و پرتحرک جهاد سازندگی مواجه می‌شوم و یا در وسایل ارتباط جمعی آثار ارزنده فرهنگی و عمرانی آنان را شنیده و یا می‌بینم، از دل برای موفقیت و سربلندی آنان دعا می‌کنم».

◽️آفتابی ادامه داد: امروز جامعه ما نیازمند همان روحیه جهادی دوران دفاع مقدس و جهاد سازندگی است تا بتواند بر مشکلات اقتصادی غلبه کند.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از سیمای کشاورزی استان پرداخت و گفت: در استان کرمانشاه ظرفیت‌های مادی و معنوی فراوانی در بخش کشاورزی شامل؛ اقلیم های متفاوت و اراضی زراعی حاصلخیز ، محصولات باغی متنوع، ایلات و طوایف زحمتکش عشایر ،ظرفیت تولید گوشت سفید و قرمز ، بستر پرورش آبزیان و...وجود دارد، که چنانچه از این منابع آبی به درستی استفاده شود و از سامانه گرمسیری نیز برای افزایش بهره وری آب در عرصه کشاورزی استفاده مطلوبی صورت گیرد،شرایط تولید در استان کرمانشاه جهش قابل توجهی خواهد داشت.

حجت الاسلام آفتابی در ادامه به رتبه‌های استان در تولید برخی از محصولات اساسی کشاورزی از جمله:نخود،جو دیم، ذرت دانه‌ای، آفتابگردان آجیلی، چغندرقند، گندم و کُلزا اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه در تولیدات ذکر شده رتبه‌های اول تا ششم کشوری را به خود اختصاص داده است که این مهم نشان از پتانسیل های بالای کرمانشاه در عرصه کشاورزی کشور است .

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت تحقق شعار سال افزود : تولید در بخش کشاورزی زمانی رشد مطلوب خواهد کرد که مسئولین امر پشتیبانی لازم را از آن بعمل آورند و موانع تولید را یک به یک مرتفع کنند.

آفتابی در پایان هفته جهاد کشاورزی را خدمت کشاورزان ، بهره برداران ،تولیدکنندگان و خانواده بزرگ جهاد کشاورزی استان تبریک گفت و از حضور جمعی از کارکنان و مدیران جهاد کشاورزی در نماز جمعه کرمانشاه تقدیر و تشکر بعمل آورد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید