Iranian Agriculture News Agency

تجهیز اراضی کشاورزی فریدونشهر به سامانه آبیاری نوین

مسئول آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی فریدونشهر: هفت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغ‌های شهرستان فریدونشهر به سامانه‌های آبیاری نوین مجهز شد.

تجهیز اراضی کشاورزی فریدونشهر به سامانه آبیاری نوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مسئول آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی فریدونشهر، وسعت زمین‌های کشاورزی وباغ‌های این شهرستان را ۲۴ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: بیش از ۴۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و باغ‌های این شهرستان زیرپوشش شبکه آبیاری نوین است.

هوشنگ براتی افزود: با اجرای سامانه‌های نوین آبیاری ۳۰ تا ۷۰ درصد بازدهی آبیاری زمین‌های کشاورزی افزایش یافته است.

وی، بالا رفتن بازدهی آبیاری، رشد بهتر گیاه، افزایش محصول، امکان آبیاری درزمین‌های شیب دار و جلوگیری از فرسایش خاک و صرفه جویی در مصرف آب را از مهمترین مزیت‌های سیستم آبیاری نوین در اراضی کشاورزی و باغی برشمرد.

مسئول آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی فریدونشهر، در تمام محصولات کشاورزی سیستم‌های آبیاری نوین را قابل اجرا دانست و گفت: برای حمایت وتشویق کشاورزان و باغداران در اجرای شبکه‌های نوین آبیاری، به ازای اجرای آبیاری بارانی در هرصد هکتار زمین کشاورزی ۱۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض، برای اجرای آبیاری با نوار تیپ ۱۵۰ میلیون ریال و برای اجرای آبیاری کم فشار به ازای هر هکتار از ۵۰ تا ۹۰ میلیون ریال تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید