Iranian Agriculture News Agency

کنترل 2 میلیون و 800 هزارمترمکعب سیلاب و رواناب با پروژه‌های آبخیزداری در استان سمنان

سرپرست اداره کنترل سیلاب وآبخوانداری معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در اردیبهشت‌ماه امسال بیش از 2 میلیون و 800 هزار مترمکعب سیلاب از طریق پروژه‌های آبخیزداری در 8 شهرستان استان سمنان کنترل شد.

کنترل 2 میلیون و 800 هزارمترمکعب سیلاب و رواناب با پروژه‌های آبخیزداری در استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جواد جوراب لو اظهار کرد: با بارندگی نسبتاً قابل‌توجه ای که در 8 شهرستان (سمنان، شاهرود، گرمسار، دامغان، مهدی‌شهر، میامی، آرادان و سرخه) به وقوع پیوست به خاطر وجود پروژه‌های آبخیزداری شامل پروژه پخش سیلاب، بندهای خاکی، بندهای سنگی ملاتی و بندهای گابیونی بالغ بر 2 میلیون و 800 هزار مترمکعب سیلاب و رواناب کنترل شد.

وی گفت: با توجه به عملکرد قابل‌قبول، این پروژه‌ها در 8 شهرستان یاد شده به‌ویژه در شرایط خشکسالی سال جاری، بطور مستقیم موجب افزایش دبی آب حدود 16 رشته قنات، 125 دهنه چشمه و 250 حلقه چاه شده است.

سرپرست اداره کنترل سیلاب وآبخوانداری معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اثرات سازنده پروژه‌های آبخیزداری علاوه بر کنترل سیل و رسوب و نفوذ آب به لایه‌های زیرزمینی نقش مهمی در کاهش خسارات سیل به تأسیسات شهری و خدمات زیربنایی ایفاء می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های آبخیزداری اجرا شده همواره در حوزه‌های آبخیز موجب افزایش آبدهی قنوات، چشمه‌ها و چاه‌های پایین‌دست شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید