Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل شیلات خوزستان:

دوره های آموزشی برای صیادان گران تمام شده است

تحمیل هزینه های سرسام آور شرکت های خصوصی به صیادان

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: شرکت های خصوصی به منظور آموزش دوره های تخصصی، هزینه های سرسام آوری به جامعه صیادی تحمیل می کنند.

دوره های آموزشی برای صیادان گران تمام شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان، در جلسه هم اندیشی با فنی و حرفه ای استان و اتحادیه ها و تعاونی های صیادی در راستای شعار سال ( پشتیبانی و مانع زدایی)  موضوع آموزش و مهارت افزایی را مهم برشمرد و اظهار داشت: در برخی دستگاه های اجرایی نیاز به ارتقا مهارت ها و همگام شدن با جریان تکنولوژی امری ضروری است و باید به صورت مستمر انجام شود.

وی، افزود: خوشبختانه تفاهم نامه سه جانبه، در سال گذشته، زمینه بسیار خوبی برای اجرای فعالیت های آموزشی فراهم کرده است و امیدواریم به توسعه و بهینه سازی صنعت صید و صیادی شیلات استان منجر شود.

مدیرکل شیلات خوزستان، بیان کرد: استان خوزستان، ظرفیت و پتانسیل های بسیار خوبی دارد و هم اکنون، مرکز آموزشی صید و صیادی در آبادان فعال است که مورد استقبال صیادان عزیز واقع شده است.

ابوعلی، تصریح کرد: در حال حاضر 40 هزار صیاد در استان فعالیت می کنند و به تبع آن نیروهای جوانی وارد حرفه صیادی می شوند که اهمیت دوره های تخصصی را دوچندان می کند و ما ملزم هستیم این افراد را با علم دریانوردی و امنیت دریایی آگاه کنیم.

وی، یادآور شد: آموزش های ملوانی و موتوریست شناورهای صیادی و در رابطه با تامین و نگهدای تکنولوژی های جدید در صنعت صیادی و ناوبری نیز ضروری است.

مدیرکل شیلات خوزستان، به موانع برگزاری دوره های آموزشی اشاره کرد و گفت: شرکت های خصوصی هزینه های سرسام آوری به جامعه صیادی تحمیل می کنند و قطعا با ورود اداره کل فنی و حرفه ای به این موضوع، موانع موجود کمرنگ و برداشته می شوند.

ابوعلی، خاطر نشان کرد:  برای برگزاری بعضی از دوره های آموزشی مجوز سازمان بنادر نیاز است و چنانچه اداره کل فنی و حرفه ای با سازمان مذکور تفاهم نامه همکاری دارد باید هر چه سریع تر اقدامات لازم را شروع کنیم و در غیر این صورت باید تلاش مشترکی در راستای اخذ این مجوزها صورت بگیرد.  

این مقام مسئول، در ادامه بر هماهنگی های سه جانبه به منظور صدور و به کارگیری گواهینامه های دوره های تخصصی نیز تاکید کرد.

وی، در پایان آمادگی و همکاری مجموعه شیلات خوزستان و اتحادیه و تعاونی صیادی استان را در راستای اجرای هر چه بهتر این تفاهم نامه اعلام کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید