Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۱۵ زنبوردار زن در قزوین با برداشت زهر، تولید بره موم و گرده زنبورعسل آشنا شدند

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۵ زنبوردار زن این استان با هدف خارج کردن پرورش زنبورعسل از تولید تک محصولی و توسعه اقتصاد زنبورداری، با نحوه برداشت زهر، تولید بره موم و گرده زنبورعسل آشنا شدند.

۱۵ زنبوردار زن در قزوین با برداشت زهر، تولید بره موم و گرده زنبورعسل آشنا شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی ساریخانی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: این کارگاه آموزشی در راستای اجرای "طرح توسعه زنبورداری زنان روستایی و عشایری در تولید فرآورده های عسل " از سوی واحد زنان روستایی این مدیریت برگزار و زنبورداران زن با انواع توسعه این صنعت آشنایی پیدا می‌کنند.

ساریخانی با بیان اینکه در این دوره آموزشی مراحل استحصال زهر از کلنی زنبور عسل با استفاده از دستگاه زهرگیر توسط مشاور طرح آقای مهندس غفوری به صورت عملی آموزش داده شد، گفت: در ادامه این کارگاه، نحوه استفاده از تله بره موم، راهکارهای افزایش تولید بره موم و نحوه برداشت و نگهداری نیز ارائه گردید.

این مسؤول خاطرنشان کرد: روش تولید گرده، نحوه استفاده از تله گرده و راه‌های افزایش جمع آوری گرده بصورت عملی آموزش داده شد.

در پایان این دوره آموزشی تجهیزات مورد نیاز زنبورداران برای تولید فرآورده های عسل شامل تله گرده گیر تله بره موم، سینی ژل، قاب پیوند ژل، سلول تک ردیفه ژل به همراه تیرک، قاشق برداشت ژل، پنس، چرخانک، ظرف ده گرمی دوجداره نگهداری ژل، سوزن پیوند اتوماتیک، چراغ پیشانی، دو دستگاه زهر گیر پنج پنل نیز و یک دست لباس نیم تنه زنبورداری که توسط مدیریت هماهنگی ترویج و از محل اعتبارات طرح خریداری شده بود، به بانوان زنبوردار اهدا گردید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید