Iranian Agriculture News Agency

نژادرضا در گفتگو با ایانا خبر داد:

آغاز خرید توافقی دانه روغنی کلزای استان با تولید به شیوه کشاورزی قراردادی

مدیر تعاون روستائی استان آذربایجان شرقی از آغاز خرید توافقی دانه روغنی کلزای استان که برای اولین بار به شیوه کشاورزی قراردادی تولید شده است خبرداده و افزود: در روز اول شروع ، بالغ بر 40 تن محصول تحویل مرکز خرید گردیده است.

آغاز خرید توافقی دانه روغنی کلزای استان با تولید به شیوه کشاورزی قراردادی

علی اکبر نژادرضا درگفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن اعلام این خبر در تشریح فرایند کشاورزی قراردادی در جهت حمایت از کشاورزان و خرید توافقی محصولات تولیدی گفت: براساس قراردادی که فی مابین اتحادیه شرکتهای تعاونی روستائی شهرستان تبریز با کشاورزان کلزاکار استان تحت عنوان کشاورزی قرادادی منعقد گردیده علاوه بر تأمین نهاده های مورد نیاز از جمله کود و سم و بذر و همچنین تعهد تأمین ماشین آلات برداشت از طرف اتحادیه ، مبلغی نیز بابت هزینه های مترتب به کشاورزان پرداخت گردیده است که به هنگام تحویل محصول تسویه خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح محصول کشاورزان براساس جدول پاکی و با نرخ حداقل 9 درصد بالاتر از نرخ خرید تضمینی خریداری می شود که مورد استقبال کشاورزان واقع و کلیه کشاورزان کلزا کار علاقه مند استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

 نژادرضا تصریح کرد: در سال زراعی جاری بالغ بر 1500 هکتار از اراضی زراعی استان تحت کشت کلزا بوده و پیش بینی می شود بیش از 4000 تن محصول در 13 مرکز خرید شهرستانهای استان خریداری گردد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید