Iranian Agriculture News Agency

مرکز آمار ایران گزارش می دهد:

متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در سال ١٣٩٩

در بخش محصولات جالیزی، قیمت متوسط هر کیلو هندوانه با افزایش ١٢٥,٤ درصدی به ١٦٠٢٩ریال، قیمت خربزه با افزایش ٥٤.١ درصدی به ٢٤٣٩٢ ریال و قیمت خیار با افزایش ١٤٦.٢درصدی به ٤٩٧٧١ریال رسید.

متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در سال ١٣٩٩

به گزارش ایانا و به نقل از مرکز آمار ایران، در سال ١٣٩٩، در بخش غلات، متوسط قیمت هر کیلو گرم گندم با رشد ٤٤,٢ درصدی نسبت به سال قبل معادل ٢٤٨٣٠ ریال، متوسط قیمت جو با افزایش ١١.٢ درصدی ٢٠٨٧٢ ریال، متوسط قیمت شلتوک با رشد ٥٣.٩ درصدی ٩٨٣٣٢ریال و متوسط قیمت ذرت دانه­ای با افزایش ١٠٢.٠ درصدی معادل ٣٥٩٩٥ ریال بوده­است.

در بخش حبوبات، متوسط قیمت هر کیلو نخود با ٦٢,٣ درصد افزایش نسبت به سال قبل به مبلغ ٩٦٣٢٨ریال و قیمت عدس با ١٤٣.٨درصد افزایش به ١٤٠٤٤٤ ریال رسید.

در بخش دانه­های روغنی، قیمت متوسط هر کیلو آفتابگردان روغنی با ٩٨,٦ درصد افزایش نسبت به سال ١٣٩٨ به ١٨٥٦٠٧ ریال و قیمت متوسط کلزا با ٣٥.٦ درصد افزایش به ٤٦٢٤٧ ریال بالغ گردید.

در بخش محصولات لیفی، قیمت متوسط هر کیلو پنبه (وش) با افزایش ٧٠,٨ درصدی نسبت به سال١٣٩٨ برابر ١١١٧٧٣ ریال بوده­است.  

در بخش محصولات جالیزی، قیمت متوسط هر کیلو هندوانه با افزایش ١٢٥,٤ درصدی به ١٦٠٢٩ریال، قیمت خربزه با افزایش ٥٤.١ درصدی به ٢٤٣٩٢ ریال و قیمت خیار با افزایش ١٤٦.٢درصدی به ٤٩٧٧١ریال رسید.

در بخش سبزیجات، متوسط قیمت هر کیلو سیب زمینی معادل ١٩٤٧٥ ریال بوده است که نسبت به سال قبل ١٧,٨ درصدکاهش داشته­است. همچنین متوسط قیمت هر کیلو پیاز ٢٦٤٨٨ریال بوده که نسبت به سال قبل ١٤.٢ درصد رشد داشته­است. همچنین، متوسط قیمت هر کیلو گوجه فرنگی و بادمجان به ترتیب با ٢٢.١ و ٢٧.١ درصد افزایش نسبت به سال قبل به اعداد ١٨٧٢٨ و ٢٢٨٠٧ رسید.  

در بخش محصولات علوفه‌ای، متوسط قیمت هر کیلو یونجه معادل ٢٢٩٤٦ ریال و هر کیلو شبدر خشک برابر ٢٥٨٣٣ ریال بوده است که نسبت به سال قبل به ترتیب ١٩,٨ و ٣٠.١ درصد افزایش نشان می­دهد.

در بخش میوه‌های هسته‌دار، متوسط قیمت هر کیلو زردآلو برابر ٩١٢٠٢ریال و هر کیلو هلو ٥٣٠٦٠ ریال بوده که به ترتیب نسبت به سال قبل ٣٨,٢ و ٢٥.٨ درصد افزایش داشته­است.  

در بخش میوه‌های دانه‌دار، متوسط قیمت هر کیلو سیب درختی ٤٨٧٠٣ ریال بوده که نسبت به سال قبل ٧٨,٠ درصد افزایش داشته و متوسط قیمت انگور به ٤٦٣٣٨ ریال رسید که نسبت به سال قبل معادل ٣٨.٣ درصد افزایش داشته­است.

در بخش مرکبات، متوسط قیمت هر کیلو پرتقال با افزایش ٢٥٤,٣ درصد به٥٧٠٩٣ ریال و قیمت نارنگی با افزایش ١٤٤.٤ درصدی به ٤٦٢٤٦ ریال رسید.    

در بخش دامداری سنتی، متوسط قیمت هر کیلو گوسفند و برة زنده ٤٣٧٦٢٨ ریال و هر کیلو گاو پرواری زنده ٣٤٥٢٤٥ ریال بوده است که نسبت به سال ١٣٩٨ به ترتیب معادل ٨,٢ و ٦.١ درصد افزایش نشان می­دهد.

در سال ١٣٩٩، در بخش فراورده‌های دامی سنتی، متوسط قیمت هر کیلو شیر گوسفند برابر ٩٤٤٨٦ ریال و هر کیلو شیر گاو ٣٢٦٥٢ ریال بوده که به ترتیب نسبت به سال قبل ٥٩,٩ و ٤٦.٥ درصد افزایش داشته­است.      

در بخش هزینه خدمات ماشینی، هزینة متوسط شخم هر هکتار زمین زراعی آبی با تراکتور ٣٦٨٥٠٥٩ ریال بوده که نسبت به سال قبل ٤٩,٤ درصد افزایش و هزینة شخم هر هکتار زمین زراعی دیم با تراکتور ٢٧١١٥٨٠ ریال بوده که نسبت به سال قبل ٥٦.٦ درصد افزایش داشته­است. به علاوه متوسط هزینة دیسک هر هکتار زمین زراعی آبی با افزایش ٤٥.٦ درصدی معادل ١٦٨٦٨٨٨ ریال و هزینة دیسک زمین زراعی دیم با افزایش ٩٧.٠ درصدی معادل ١٣٩١٦٥٥ریال بوده­است.

در بخش دستمزد نیروی کار، متوسط دستمزد کارگر میوه چین مرد و زن به ترتیب برابر ١٢٦٦٠٢٣ و ١٠٣٨٦٢٥ ریال بوده که به ترتیب نسبت به سال قبل ٥٥,٠ و ٧٩.٤ درصد افزایش داشته­است. متوسط دستمزد روزانه یک نفر کارگر دروگر غلات مرد برابر ١٧٥٨٤٢٤ ریال بوده که نسبت به سال ١٣٩٨ معادل ٦٤,٥ درصد رشد نشان می­دهد. همچنین دستمزد روزانه‌ کارگر وجین‌کار و تنک‌کار مرد و زن به ترتیب ١١٣٧٨٠٣ و ١٠٥٦٣٥٩ریال و درصد تغییرات نسبت به سال قبل به ترتیب ٤٩.١ و٤٢.٥ بوده­است.  

برای مشاهده  اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید