Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

رتبه برتر مازندران در پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی/ کشت مکانیزه 130 هزار هکتاری برنج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: مازندران در سه سال اخیر در جذب تسهیلات بانک کشاورزی رتبه اول تا سوم کشور را داشت که توانسته بیشترین پرداختی را به متقاضیان بخش کشاورزی و سرمایه گذاران داشته باشد.

رتبه برتر مازندران در پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی/ کشت مکانیزه 130 هزار هکتاری برنج

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، عزیزاله شهیدی فر در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه محصولات کشاورزی مازندران از تنوع بالایی برخوردار است و تولیدات استان به گونه ای است که مازاد بر نیاز مصرف استان است و 90 درصد برنج، مرکبات و محصولات شیلاتی به سایر استان ها و حتی خارج از کشور صادر می شود، گفت: با توجه به اقلیم مناسب در مازندران باید این استان را متفاوت از سایر استان ها دید.

وی ادامه داد: علی رغم تمام مشکلات و تنگناهای مالی که در کشور وجود داشت اما زیرساخت های خوبی در بخش کشاورزی بوجود آمد و در این راستا راه اندازی پایانه های صادراتی می تواند فرصت خوبی برای تولیدات محصولات کشاورزی استان و صادرات آن باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: سالانه 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت از سوی بانک کشاورزی در اختیار صنایع مختلف و تولیدات کشاورزی استان قرار گرفت تا بتوان تحولاتی در بخش کشاورزی ایجاد کرد.

شهیدی فر اظهار کرد: مازندران در سه سال اخیر در جذب تسهیلات بانک کشاورزی رتبه اول تا سوم کشور را داشت که توانسته بیشترین پرداختی را به متقاضیان بخش کشاورزی و سرمایه گذاران داشته باشد.

وی بیان کرد: تاکنون 100 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به صورت مکانیزه کشت شد که امسال به 130 هزار هکتار افزایش پیدا خواهد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید