Iranian Agriculture News Agency

نماینده وزیر جهاد کشاورزی در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی در جلسه شورای مرکزی این سازمان

انتقاد از عدم تخصیص واکسن کووید-۱۹ برای دامپزشکان

نماینده وزیر جهاد کشاورزی در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی در جلسه شورای مرکزی این سازمان، نسبت به عدم اولویت‌دهی به همکاران دامپزشکی در خصوص واکسیناسیون بر علیه بیماری کووید-۱۹ به شدت انتقاد کرد.

انتقاد از عدم تخصیص واکسن کووید-۱۹ برای دامپزشکان

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد طی سخنانی با اشاره به اهمیت جایگاه دامپزشکی در بهداشت و سلامت به عنوان خط‌شکنان خط مقدم مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام و یکی از مهمترین ستون‌های تأمین‌کننده بهداشت و سلامت جامعه، از عدم توجه نماینده محترم وزارت بهداشت و درمان و عدم تخصیص واکسن کووید-۱۹ جهت واکسیناسیون دامپزشکان به شدت انتقاد کرد و گفت: جایی که دامپزشکان مهم‌ترین نقش را جهت جلوگیری و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را ایفا می‌کنند، متأسفانه مسئولین وزارت بهداشت و درمان هنوز به اهمیت دامپزشکی واقف نبوده و آن را درک نکرده‌اند.

نماینده وزیر جهاد کشاورزی در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی با بیان اینکه وزارت بهداشت می‌بایست تکلیف خود را در بهداشت و سلامت مرتبط با حوزه دامپزشکی مشخص کند ادامه داد: مواقعی‌که یک بیماری مشترک بین انسان و دام شیوع پیدا می‌کند (مثل بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان)، مسئولین وزارت بهداشت خط و نشان می‌کشند و از اهمیت و مخاطرات بیماری صحبت می‌کنند، ولی در این چنین مواقع دامپزشکی را به کلی فراموش کرده و مورد غفلت قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان نماینده وزیر جهاد کشاورزی به دلیل این بی‌مهری وزارت بهداشت، از سوی عزیزانی که عمر خود را صرف بهداشت و سلامت جامعه نموده و هم‌اکنون در معرض بالاترین ریسک بیماری کرونا قرار گرفته‌اند، تحت فشارم و اعتراض خود را اعلام می‌کنم؛ چیزی که بیشتر آزار می‌دهد، دیده نشدن و غفلتی است که از سوی وزارت بهداشت مشهود است.

 بهداد افزود: اگر دامپزشکی به نقش خود به خوبی عمل نکند، ممکن است در جامعه کروناهای متعددی ایجاد شود و این همکاران دامپزشک هستند که سینه سپر کرده و جامعه را از انواع تهدیدات بهداشتی حفظ نموده‌اند.

وی از نماینده وزیر بهداشت در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی خواست تا در اسرع وقت با تحلیل منطقی، مسئولین ذیربط وزارت بهداشت را نسبت به اولویت قرار دادن واکسیناسیون دامپزشکان بر علیه بیماری کووید-۱۹ مجاب نمایند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید