Iranian Agriculture News Agency

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز

کشاورزان از آتش‌ زدن کاه‌ و کلش در اراضی کشاورزی خودداری کنند

کشاورزان از آتش‌ زدن کاه‌ و کلش در اراضی کشاورزی خودداری کنند

کشاورزان از آتش‌ زدن کاه‌ و کلش در اراضی کشاورزی خودداری کنند

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: با توجه به گرمای هوا و خشک بودن گیاهان مرتعی احتمال آتش سوزی در جنگل ها و مراتع زیاد است بنابراین کشاورزان از آتش‌زدن کاه‌ و کلش در اراضی کشاورزی خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، پیمان صاحبی اظهار کرد: توجه به گرمای هوا و خشک بودن گیاهان مرتعی احتمال بروز آتش سوزی در جنگل ها، مراتع و اراضی کشاورزی به مراتب بیشتر می شود.

وی افزود: به منظور پیشگیری از فرایند کاهش حریق از همه کشاورزان، دامداران، مرتعداران، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی روستاها، ورزشکاران، انجمن های صنفی، سمن ها و همیاران طبیعت درخواست می شود تا مردم را از خطرات آتش سوزی مطلع کنند.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز با بیان اینکه کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش در اراضی کشاورزی جدا خودداری کنند، ادامه داد: در هوای گرم و زمانی که سطح جنگل‌ها و مراتع پوشیده از برگ ها و علوفه خشک است از آتش روشن کردن خودداری کنند.

صاحبی یادآور شد: همچنین در صورت ضرورت روشن کردن آتش، ابتدا اطراف محل را از برگ ها و علوفه خشک پاک کرده و پس از اتمام کار آتش را کاملا خاموش کنند.

وی پرت کردن ته سیگار، کبریت، بطری های شیشه‌ای یا پلاستیکی در طبیعت را بلای جان محیط زیست و طبیعت دانست و بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده این موارد آنها را جمع آوری کنند تا به طبیعت آسیبی وارد نشود.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز با اشاره به اینکه در صورت مشاهده کمترین دود یا آتش سوزی در جنگل‌ها یا مراتع با رعایت موارد ایمنی آتش را خاموش کنند، گفت: در صورت گسترده بودن آتش بلافاصله مراتب را با سامانه ۱۵۰۴ یا شماره‌ ۰۸۷۳۶۲۱۵۶۵۵ اطلاع دهند.

صاحبی ضمن دعوت از طبیعت دوستان، بهره برداران محلی، فعالان منابع طبیعی، و مردم فهیم و با فرهنگ به مشارکت فعالانه در حفاظت از منابع طبیعی زیبا و جنگل های بی‌نظیر زاگرس، خواست گزارشات تخریب و تصرف منابع طبیعی، قطع درختان، بوته کنی و آتش‌سوزی‌ها را از طریق شماره تلفن های ۰۸۷۳۶۲۲۷۸۰۰ و ۰۸۷۳۶۲۱۵۶۵۵ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید