Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی؛

مراسم معارفه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس برگزار شد

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: کشاورزی استان فارس توانسته است از کشاورزی سنتی به سمت دانش بنیان کردن حرکت کرده و در این زمینه از آب و خاک به بهترین شکل استفاده کند.

 مراسم معارفه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی اکبر مویدی در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس ابراز کرد: مراکز تحقیقاتی، مراکزی اثرگذار، عملگرا و دارای رابطه ای تنگاتنگ با بخش اجرا در کشور هستند.     

وی؛ از احیای هنرستان های کشاورزی با تاسیس و افتتاح همزمان 16 هنرستان کشاورزی جدید وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و جذب هزار هنر جوی جدید در رشته های مختلف کشاورزی در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده در سال تحصیلی جدید هنرستان های کشاورزی به بیش از 50 واحد خواهد رسید.  

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به ظرفیت های فراوان استان فارس در بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: فارس با داشتن زمین های مرغوب، موقعیت راهبردی، شرایط اقلیمی فوق العاده و محصولات با کیفیت نقش مهمی را در کشاورزی کشور دارد لذا وزارت جهاد کشاورزی با توجه ویژه به این استان سعی دارد از ظرفیت های آن به سود کشور استفاده کند.        

وی با تاکید بر لزوم کاربردی شدن نتایج تحقیقاتی اظهار کرد: باید از ظرفیت های ارزشمند محققان به بهترین نحو استفاده کرد و تلاش 15 ساله محققین با معرفی رقم تمام نمی شود چرا که بعد از آن می بایست نسبت به ترویج رقم معرفی شده، بازخورد آن در منطقه و نیزنسبت به بهره وری این رقم نسبت به ارقام مرسوم منطقه تحقیق کرد.     

مویدی یکی از اهداف این سازمان را ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین تحقیق، ترویج، آموزش و اجرا در بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: اگر این ارتباط برقرار شود با استفاده از توان و ظرفیت های ویژه بخش کشاورزی بسیاری از مشکلات کشاورزی کشور برطرف خواهد شد.          

وی با اشاره به دانش بنیان کردن کشاورزی گفت: با حرکت به سمت علمی شدن کشاورزی شاهد افزایش امنیت غذایی، افزایش درآمد کشاورزان، کاهش فقر و از همه مهم‌تر پایداری اکوسیستم هستیم چرا که وقتی کشاورز درآمد بیشتری داشته باشد با اکوسیستم پایدارتری مواجه می‌شویم.

در این مراسم از خدمات ابراهیم زارع تقدیر و محسن بذرافشان به سمت رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس منصوب شد.           

محسن بذرافشان با سابقه کار 21 سال دانش آموخته دکتری زراعت و اصلاح نباتات از دانشگاه شیراز و پیش از این محقق و معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس بوده است.        

همچنین در حاشیه این مراسم از اپلیکیشن آموزش بهره برداران به آدرس http://aiuse.ir/learn رونمایی شد که این اپلیکیشن شامل دوره های مهارتی آزاد کشاورزی و شبکه آموزشی کشاورزی (شاک) است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید