Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با سایبان‌های کشاورزی در سطح ملی در استان قزوین

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کارگاه آموزشی آشنایی با سایبان‌های کشاورزی با حضور مدیران و کارشناسان باغبانی سایر استان‌های کشور در محل اجرای طرح در شهرستان تاکستان برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با سایبان‌های کشاورزی در سطح ملی در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، پیله فروش در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی اظهار داشت: این دوره آموزشی با حضور سالم‌پور مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور، مدیران باغبانی ۱۶ استان کشور، کارشناسان ترویج و باغبانی جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌های تابعه و باغداران پیشرو، در محل طرح سایبان باغات میوه واقع در خرمدشت از توابع شهرستان تاکستان به مدت دو روز برگزار گردید.

 

وی افزود: مشاور و سازنده این طرح از کشور ترکیه به عنوان مدرس این دوره حضور داشت.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: در این کارگاه آموزشی در خصوص علل ایجاد سایبان در باغات، تاریخچه استفاده از سایبان در جهان و ایران، مزایای استفاده از سایبان‌ها در باغات، نحوه استقرار سازه، نحوه عمل سایبان‌ها در جلوگیری از بلایای طبیعی مثل تگرگ مطالبی ارائه شد.

گفتنی است، احداث سایبان یک نوع شیوه نوین حفاظت و مدیریت در باغات است، که ‌در این روش با استفاده از پوشش‌های خاصی مانند سایه‌اندازها، توری‌های ضد تگرگ، توری‌های ‌ضد حشرات و پوشش‌های باد شکن نسبت به کنترل یک یا چند عامل از عوامل محیطی زنده و ‌غیر زنده موثر در تولید محصولات کشاورزی و باغبانی اقدام می‌شود.‌

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید