Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

یک میلیون و 434 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری انجام شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت :در اردیبهشت ماه سال جاری یک میلیون و 434 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد.

یک میلیون و 434 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،سام مردانی اظهار داشت: در فروردین امسال یک میلیون و 170 هزار قطعه جوجه‌ریزی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14.5درصد رشد داشته و در اردیبهشت یک میلیون و 434 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد.

مردانی افزود: در خردادماه نیز حدود 650هزار قطعه تاکنون جوجه‌ریزی شده که از نظر میزان جوجه‌ریزی حدودا میانگین ماهانه یک میلیون الی یک میلیون و 200 هزار قطعه است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان عنوان داشت: قبل از شرایط کرونا روزانه 50 الی 55 تن و نهایتا 60 تن مرغ در استان کشتار می‌شد و به صورت شبانه‌روزی مرغ در بازار وجود داشت.

وی افزود: در فروردین ماه امسال به طور میانگین روزانه 120 تن مرغ در استان کشتار شد اما در بازار مرغ نبود و در اردیبهشت‌ماه نیز بیش از 80 تن مرغ برای هر روز کشتار می‌شد اما باز در بازار شاهد کمبود شدید بودیم.

مردانی تصریح کرد: برای روزهای یک‌شنبه و دوشنبه هفته جاری هر روز70 تن و دیشب 190 تن مرغ در چهارمحال و بختیاری کشتار شد که حدود 30 تن مازاد بر نیاز روزانه مردم استان بود اما باز هم حرف از کمبود مرغ است.

وی عنوان داشت: در فروردین امسال یک میلیون و 170 هزار قطعه جوجه‌ریزی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14.5درصد رشد داشته و در اردیبهشت یک میلیون و 434 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده و در خردادماه نیز حدود 650هزار قطعه تاکنون جوجه‌ریزی شده که از نظر میزان جوجه‌ریزی حدودا میانگین ماهانه یک میلیون الی یک میلیون و 200 هزار قطعه است.

وی با تاکید بر اینکه توزیع و نظارت دچار مشکل است، عنوان داشت: کل مرغ موجود در مرغداری‌های استان 2 میلیون و 580 هزار قطعه است و مسئولیت نظارت از مرحله جوجه‌ریزی تا کشتارگاه بر عهده جهاد کشاورزی و از کشتارگاه تا عوامل فروش و خرده‌فروشان از مسئولیت‌های سازمان صمت است.

مردانی کمبودهای چند روز اخیر را ناشی از شیوع بیماری در بین مرغ‌های سه الی چهار مرغداری استان عنوان کرد و گفت: این موضوع بهانه‌ای برای دامن زدن به مسئله کمبود مرغ شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید