Iranian Agriculture News Agency

دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان:

با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد

دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد.

 با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛ اسفندیار حسنی مقدم به همراه دکتر زبردست، مدیر کل دامپزشکی استان لرستان، حجت الاسلام والمسلمین ویسکرمی، مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی، دکتر گودرزی معاون رئیس سازمان و  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد با دکتر احمد گودرزیان معاون  استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد دیدار کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان به ظرفیت خوب شرکت زاگرس فارمد پارس تولید کننده داروهای دام، طیور و آبزیان اشاره کرد و گفت با مجوزهای صادره از سوی اداره کل دامپزشکی لرستان بیش از ۱۲۰ قلم دارو در این شرکت تولید می‌شود، برای بیش از ۲۵۰ نفر شغل ایجاد شده است ، تراز مالی شرکت مثبت بوده و این نشان از درایت مسئولین شهرستان بروجرد دارد.

 وی تصریح کرد این شرکت ضمن تامین  نیاز داروی دامی استان و کشور توانسته است برخی از اقلام دارویی را به خارج از کشور صادر نماید.

 دکتر حسنی مقدم با اشاره به اینکه جهان به سمت استفاده از داروها با پایه گیاهی تمایل دارند افزود در استان لرستان دو هزار گونه گیاهی وجود دارد که ۴۰۰ گونه آن خاصیت دارویی دارد و هر گیاه می تواند پایه یک دارو باشد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد استفاده از دارو با پایه گیاهی کم هزینه است، با فیزیولوژی بدن انسان و دام سازگار بوده و عوارض جانبی آن کم است و به محیط زیست آسیب نمی رساند.

وی به کشت گیاهان دارویی برای تولید مواد اولیه کارخانجات دارو سازی اشاره کرد و گفت این کار باعث ایجاد اشتغال و درآمد برای اهالی شده و سلامت جامعه را در پی خواهد داشت.

 در ادامه دکتر احمد گودرزیان، معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد گفت با توجه به وجود دو شرکت داروسازی اکسیر تولید کننده داروهای انسانی و شرکت زاگرس فارمد پارس تولید کننده داروهای دام،طیور و آبزیان،  توسط دانشگاه آزاد اسلامی و اداره منابع طبیعی بروجرد اقدام به کشت گیاهان دارویی برای تامین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز این دو شرکت شده است.

 وی در پایان بر راه اندازی کارخانه شهر پروتئین بروجرد تاکید کرد و گفت در راستای سلامت جامعه کشتارگاه دام شهرداری بروجرد به بخش خصوصی واگذار می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید