Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان

۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به تشکل‌های بخش کشاورزی کردستان پرداخت شد

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان گفت: در سال مالی گذشته به ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به تشکل‌های بخش کشاورزی استان پرداخت شد.

۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به تشکل‌های بخش کشاورزی کردستان پرداخت شد

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، غلامرضا پاک سرشت، در جلسه کارگروه تخصصی صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان اظهار داشت: در سال مالی گذشته ۷۳۴ میلیارد ریال از محل منابع داخلی تسهیلات چهار درصد و ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات ویژه ۱۸ درصد جهت حمایت از زنجیره‌های ارزش بخش و همچنین خرید میوه شب عید به تشکل‌های بخش کشاورزی استان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه این صندوق در سال مالی ۹۹_۹۸ بالغ بر ۶۶۵ میلیارد ریال سرمایه داشت، افزود: شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از بخش کشاورزی با ۳۰۷ میلیارد ریال سرمایه حدود ۴۶ درصد سرمایه صندوق را به خود اختصاص داده است.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان عنوان کرد: تعاونی‌های روستایی با ۱۰۵ تشکل ۱۱۳ میلیارد ریال سرمایه و تشکل‌های مرغداران با ۱۴ تشکل ۹۸ میلیارد ریال سرمایه صندوق را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تشکل‌‎های صنایع تبدیلی و غذایی با ۲۰ مورد ۵۱ میلیارد ریال سرمایه و تشکل دامداران با ۲۵ مورد ۳۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال سرمایه در صندوق دارند، اضافه کرد: تعاونی‌های تولید روستایی استان با ۱۸ تشکل ۲۵ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال، تشکل مرغداران تخمگذار بیش از ۱۰ میلیارد ریال و تشکل‌های شیلات و آبزیان، تعاونی مرتعداران و مکانیزاسیون هم بیش از هشت میلیارد ریال سرمایه در صندوق حمایت دارند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید