Iranian Agriculture News Agency

۹ ایده به مرحله نهایی رویداد ملی شتاب محصولات توت فرنگی راه یافتند

در اولین رویداد ملی شتاب محصولات توت فرنگی بیش از ۳۵۰ نفر شرکت کردند که از میان ۵۰ ایده برتر، ۹ ایده به تایید نهایی رسیدند.

۹ ایده به مرحله نهایی رویداد ملی شتاب محصولات توت فرنگی راه یافتند

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، عادل سی و سه مرده، در اولین رویداد ملی شتاب (استارت آپ) محصولات توت فرنگی که در مرکز علمی کاربردی سنندج یک برگزار شد اظهار کرد که استان کردستان به لحاظ کشاورزی جزء استان های توانا است و ۱۶ درصد از اراضی حاصل‌خیز کشور را در خود جای داده است.

وی افزود که با توجه به ظرفیت و کیفیت استان کردستان در تولید توت فرنگی مرغوب در کشور می‌توان در زمینه صادرات و فرآوری این محصول سهم بیشتری در بازارهای جهانی داشته و به تبع آن شاهد رشد اقتصادی و ایجاد شغل در استان باشیم اما به دلیل مشکلات فراوان از جمله انبارداری و بسته بندی، تنها از ۶۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت تولید استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان تصریح کرد که توت فرنگی محصولی است که آب فراوان نیاز دارد و می‌تواند ۴۰ درصد ارزش افزوده بیشتر نسبت به سایر محصولات تولید کند بنابراین با توجه به ظرفیت خوب آبی و اراضی استان و توانایی بالای تولید توت فرنگی، برگزاری رویدادهای شتاب با موضوع این محصول می تواند کمک بسیاری به رشد کمی و کیفی تولید آن در بازارهای داخلی و خارجی بکند.

در ادامه این جلسه امین الاسلام، رئیس مرکز علمی کاربردی مرکز سنندج یک عنوان کرد که رویداد شتاب محصولات توت فرنگی با حمایت دانشگاه علمی کاربردی کردستان و همکاری پارک علم و فناوری استان و اجرای مرکز علمی کاربردی سنندج یک شروع به کار کرد که از طریق تبلیغات و برنامه‌های شبکه برکت ۳۵۰ نفر در این رویدا شرکت کردند که از میان ۵۰ ایده برتر، ۹ ایده به تایید نهایی رسیدند.

وی ادامه داد که ایران یکی از ۵ تولید کننده اصلی توت فرنگی در دنیاست اما به دلیل ضعف در برخی ساختارهای تولید و توزیع و نگه داری آن تاکنون نتوانسته‌ایم به جایگاه مناسبی در بازارهای جهانی دست پیدا کنیم.

رئیس مرکز علمی کاربردی مرکز سنندج ۱ ادامه داد که برگزاری رویداد های شتاب می تواند عامل مهمی و کلیدی در توسعه فرهنگ سرمایه گذاری با رویکرد پژوهشی و تولید باشد و با شناسایی ایده های برتر و جذب و حامیت های ملی موجب رشد اقتصادی شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید