Iranian Agriculture News Agency

در استان گلستان برگزار شد؛

اولین جلسه پروژه توانمند سازی کشاورزی خانواده محور با رویکرد گیاهان دارویی

در راستای مطالعات انجام شده درخصوص "پروژه توانمندسازی کشاورزی خانواده محور با رویکرد گیاهان دارویی در استان گلستان" توسط آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن11 خرداد 1400 جلسه ای با حضور دفتر جایکا ایران، تیم مطالعات ژاپنی، دفتر گیاهان دارویی و سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در محل سالن قدس برگزار شد.

 اولین جلسه پروژه توانمند سازی کشاورزی خانواده محور با رویکرد گیاهان دارویی

در راستای مطالعات انجام شده درخصوص "پروژه توانمندسازی کشاورزی خانواده محور با رویکرد گیاهان دارویی در استان گلستان" توسط آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن11 خرداد 1400 جلسه ای  با حضور دفتر جایکا ایران، تیم مطالعات ژاپنی، دفتر گیاهان دارویی و سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در محل سالن قدس برگزار شد.

در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در خصوص طرح مطالعاتی  امکان سنجی مدیریت مزرعه در استان گلستان  گفت: جاییکا از سال 2009میلادی یعنی از دی ماه 1387 به مدت 5سال پروژه استقرار سیستم مدیریت مشارکتی آب در استان گلستان را با ھدف تقویت توانمندی مدیریت آب در اراضی آبی،در این استان اجرا کرد و سابقه ی درخشانی در خصوص همکاری ایران و ژاپن وجود دارد.

وی افزود: همکاری دو جانبه ما با جاییکا تجربه بسیار خوبی بود که امیدوارم در بحث توسعه گیاهان دارویی در اراضی شیبدار هم آن تجربه تکرار شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان افزود: دولت به منظور اصلاح معیشت کشاورزان خسارت دیده از سیل و نیز  جھت کاھش مخاطرات مربوط به آب از جمله وقوع سیل، از طرف ژاپنی درخواست کرد تا  پروژه ای را با  ھدف  نمایش و ترویج محصولات جایگزین  از جمله گیاھان دارویی در  این استان اجرا کند.

مهاجر گفت: امیدواریم اجرای این طرح موجب  توسعه روستایی شده و توانمندی روستاییان را افزایش دهد.

وی در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد که همکاری ایران و ژاپن در این پروژه بتواند با توسعه ی صنایع تبدیلی و فرآوری گیاهان دارویی به  مرتفع شدن مشکلات موجود و  ارتقای جایگاه بخش کشاورزی در استان منجر شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید