Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید ۲۹۷ هزار تُن گندم در خراسان شمالی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می‌شود، امسال از سطح ۱۸۶ هزار هکتار گندمزار خراسان شمالی ۲۹۷ هزار تُن گندم برداشت شود.

پیش بینی تولید ۲۹۷ هزار تُن گندم در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، دکتر عبداله یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: به دلیل بارش باران اردیبهشت ماه و متعادل شدن آب‌وهوا دیمزار‌هایی که تا حدودی از رشد مناسبی برخوردار بود به دانه نشسته است که پیش بینی می‌شود ۲۹۷ هزار تُن گندم تولید شود.

عبدالله یوسفی افزود: بارش‌های اردیبهشت‌ماه حدود ۲۵ درصد از دیمزار‌های خسارت‌دیده ناشی از کاهش نزولات جوی در فروردین‌ماه امسال را دوباره احیا کرد.

در سال زراعی جاری ۱۸۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی زیر کشت گندم و جو آبی و دیم قرار گرفت که ۱۱۸ هزار هکتار از این اراضی را دیمزار‌های گندم و جو تشکیل می‌دهند.

میانگین برداشت گندم دیم در استان یک‌تن و جو حدود ۹۰۰ کیلوگرم است.

همچنین امسال خرید تضمینی گندم کیلویی ۵ هزار تومان با افت مفید ۴ درصد و افت غیر مفید دو درصد از گندمکاران خریداری می‌شود.

با توجه به اینکه خرید گندم از ۱۵ خردادماه آغاز می‌شود اداره استاندارد هم صحت عملکرد همه باسکول‌های مراکز خرید گندم و جو باسکول‌های مراکز خرید گندم و جو را پایش می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید