Iranian Agriculture News Agency

نیرومند:

خوزستان مامن بیش از ۶ هزار نفر شتر

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این‌مطلب‌که تعداد شتر‌های موجود در استان بیش از ۶ هزار نفر گفت: از این تعداد شتر در سال گذشته ۱۹۲ تن گوشت و ۱۴۰ تن شیر تولید شده است.

خوزستان مامن بیش از ۶ هزار نفر شتر

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، صعبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمناشاره به وجود ۶ هزار و ۳۷۹ نفر شتر در استان گفت: شهرستان‌های شوش، دشت آزادگان، هویزه، هندیجان، رامشیر، امیدیه و بهبهان جزو مناطق پرورش دهنده شتر به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه ۱۹۲ تن گوشت و ۱۴۰ تن شیر طی سال گذشته در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است، افزود: صادرات این محصولات به خارج از کشور ممنوع است، اما در حال حاضر مجوز صادرات ابلاغ شده و در صورت رفع موانع، ارزآوری خوبی برای استان به دنبال خواهد داشت.

نیرومند با بیان اینکه صادرات داخلی گوشت، شیر و پشم شتر بلامانع است، اظهار داشت: با توجه به تشکیل تعاونی شترداران در خوزستان به منظور حمایت از پرورش دهندگان و همچنین اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی و توزیع نهاده دامی، انتظار می‌رود که با افزایش تولید و همچنین هویت دار کردن و ایجاد شرایط مناسب، شرایط صادرات محصولات به آنسوی مرز‌ها بهبود یابد.

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان روش پرورش شتر در استان را سنتی عنوان و تصریح کرد: بیشتر شترداران به صورت خانوادگی در این زمینه فعالیت می‌کنند، ضمن اینکه در ارائه تسهیلات به فعالان در این زمینه نیز مشکلی وجود ندارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید