Iranian Agriculture News Agency

ابوعلی:

ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در خوزستان

مدیر کل شیلات خوزستان از ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در خوزستان خبر داد

ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، ابوعلی فتح اله مدیرکل شیلات استان از آغاز ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید، در صیدگاه های استان از تاریخ 11 خرداد سال جاری، تا اطلاع ثانوی خبر داد.

وی گفت: براساس تحقیقات علمی انجام شده توسط پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و تصمیم کمیته مدیریت صید استان خوزستان، به دلیل فصل تخم ریزی این گونه آبزی دریایی باارزش و حفاظت از ذخایر آبزیان، از تاریخ ۱۱ خرداد سال جاری تا اطلاع ثانوی، صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه های استان ممنوع اعلام می شود.

ابوعلی در ادامه افزود: جهت هماهنگی های بیشتر و اطلاع رسانی دقیق به صیادان، از تاریخ اول خرداد نیز صدور مجوز صید برای گونه مذکور در دفاتر صدور مجوز، ممنوع اعلام شده بود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده صید این ماهی ارزشمند در صیدگاه های استان، با متخلفان برخورد شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

ابوعلی یادآور شد: یک هزار و ۶۹۸ فروند شناور لنج و قایق صیادی در ۱۰ بندر و ۷ صیدگاه خوزستان، به فعالیت صیادی مشغول هستند و معیشت ۴۰ هزار نفر در استان از این طریق تامین می شود.

گفتنی است، حلوا سفید از ممتازترین و گران قیمت ترین ماهی های جنوب محسوب می شود؛ این ماهی از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است و در جهان مشتریان فراوانی دارد و در جنوب کشور به زُبِیدی معروف است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید