Iranian Agriculture News Agency

دستگاه قضایی ورود کند؛

تصرف عدوانی انبارهای سازمان مرکزی تعاون روستایی

بازرس ویژه هیئت‌مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی خواستار ورود دستگاه قضا به پرونده تصرف عدوانی انبارهای تعاون روستایی در امیر آباد شد.

تصرف عدوانی انبارهای سازمان مرکزی تعاون روستایی

به گزارش خبرنگار ایانا، ابوالفضل مقیسه بازرس ویژه هیئت‌مدیره سازمان تعاون روستایی در نشست خبری با اشاره به اینکه «پایانه واردات و صادرات محصولات کشاورزی» در انبارهای تعاونی مرکزی روستایی در امیرآباد دچار چالش شده است، گفت: حدود 8.5 هکتار انبار در محدوده امین‌آباد شهرری متعلق به سازمان تعاون مرکزی  روستایی است که به مدت بیش از دو سال در تصرف شخصی قرارگرفته است.

وی ادامه داد: این انبار در سال 96 و 97 به این فرد برای انجام فعالیت‌های کشاورزی اجاره داده‌شده که  استفاده‌های دیگری از این انبارها و فضاها می‌شود و لوازم‌آرایشی، لوازم‌خانگی و دیگر وسایل  انبارشده است.

مقیسه تصریح کرد: پس از پایان قرارداد، مستأجر اقدام به تخلیه این مکان نکرده و سازمان تعاون روستایی درباره این موضوع شکایت قضایی مطرح کرده است.

بازرس ویژه هیئت‌مدیره سازمان تعاون روستایی با اشاره به اینکه مستأجر   بر اساس مستندات ارائه شده توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی  محکوم‌شده و جریمه بسیار اندکی در  مقابل‌استفاده این شخص از این فضا برای وی در نظر گرفته‌شده اما هنوز حکم تخلیه برای او صادر نشده است.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه قضا باید به‌مثابه‌ی پرونده فساد اقتصادی با این پرونده برخورد کند، افزود: فردی که فضای انباری امین‌آباد را از سازمان تعاون روستایی اجاره کرده 4.5 میلیارد تومان جریمه‌شده است و فضای این انبار را به 30 فرد دیگر اجاره داده که مبالغ هنگفتی به عنوان اجاره بها دریافت میکند.

ابراهیمی مدیرکل حقوقی سازمان تعاون روستایی نیز درباره این پرونده با تأکید بر اینکه در قرارداد مذکور عنوان‌شده بود که مستأجر آن امکان واگذاری به غیر ندارد، گفت: انبار امین‌آباد با قراردادی یک‌ساله در اختیار اتحادیه‌ای قرار گرفت.

وی بابیان اینکه پس از اتمام قرارداد ملک تخلیه نمی‌شود و به دیگران نیز اجاره داده‌شده است، تصریح کرد: مستأجر این ملک خود را حامی بخش کشاورزی می‌داند.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه این فرد بدون داشتن سمت در تعاون مرکزی روستای اقدام  به نگارش و ارسال نامه با آرم تجاری سازمان تعاون روستایی به دیگر دستگاه‌ها می‎کند، یادآور شد: این انبار و محوطه آن‌که 8.5 هکتار است اموال دولتی بوده که آن را تصرف عدوانی کرده است.

گفتنی است؛ سازمان مرکزی تعاون روستایی حدود 8.5 هکتار محوطه انباری با ظرفیت 3 میلیون و 287 هزار و 46 تن در نقاط مختلف کشور انبار دارد که از همه آن‌ها برای مصارف مرتبط با بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

بنابراین گزارش، در بازدید حضوری امروز خبرنگاران و مسئولان سازمان تعاون روستایی از محوطه انبارهای امین‌آباد این سازمان درگیری میان مسئولان دولتی با مستأجر این اماکن صورت گرفت که منجر به مداخله پلیس شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید