Iranian Agriculture News Agency

فرماندار شیراز با رئیس جدید جهاد کشاورزی فارس دیدار کرد

فرماندار شهرستان شیراز به همراهی مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان با رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان فارس دیدار و گفتگو کرد.

فرماندار شیراز با رئیس جدید جهاد کشاورزی فارس دیدار کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد رضا امیری در این نشست ضمن تبریک انتصاب احمد طمراسی به سمت ریاست سازمان مذکور، گفت: برنامه ریزی های سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برای توجه ویژه به مراکز جهاد کشاورزی بخش ها و دهستان ها و تجهیز آتی آنها قابل تقدیر است.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با اشاره به برخی از نیاز های بخش کشاورزی این شهرستان تصریح کرد: تخصیص اعتبار برای تکمیل مرکز جهاد کشاورزی ارژن از جمله کار های مهمی هست که شایسته است در اولویت اقدامات قرار گیرد.

امیری با اشاره به تاثیر و نقش قنوات در تامین منابع آبی بخش کشاورزی شهرستان شیراز بر ضرورت تخصیص اعتبار ویژه به این بخش تاکید کرد.

فرماندار شهرستان شیراز اظهار کرد: پوشش انهار سنتی نیز تاثیر بسزایی در افزایش راندمان انتقال و بهبود بهروری آب دارد از این رو کشاورزان این شهرستان انتظار دارند به ترمیم این شبکه ها توجه خاصی صورت گیرد.

به گفته رئیس شورای کشاورزی شهرستان شیراز؛ تخصیص اعتبارات ملی برای انجام طرح های امور فنی و زیر بنایی می تواند راه گشا بوده و ضمن کاهش هزینه ها موجب افزایش تولید محصولات کشاورزی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تخصیص بیش از پیش نهاده های کشاورزی در تامین نیاز گیاهان و افزایش عملکرد محصول موثر است، افزود: اختصاص بهینه و متناسب کود های شیمیایی یارانه دار به کشاورزان شهرستان شیراز در تولید محصولات کشاورزی خصوصا گندم، جو و کلزا تاثیر معنا داری خواهد داشت.

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز با تاکید بر موقعیت ویژه جغرافیایی و چشم طمع برخی افراد سود جو به اراضی کشاورزی این شهرستان در مرکز استان فارس، ابراز کرد: برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ ها و با توجه به وسعت زیاد تغییر کاربری های گذشته، تخصیص اعتبار لازم برای تجهیز اداره امور اراضی و توجه ویژه به شهرستان شیراز انجام گیرد.

در ابتدای این دیدار ذبیح الله سیروسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گزارشی از وضعیت کشاورزی این شهرستان ارائه، نقاط قوت و برخی مشکلات پیش روی این بخش را تشریح و بر تعامل دو سویه خود با مجموعه ارشد مدیریت این شهرستان تاکید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید